La ora actuala nu exista statistici oficiale referitoare la volumul tranzactiilor electronice din Romania, iar marea majoritate a magazinelor virtuale din segmentul „business to consumer” nu folosesc instrumente de plata on-line. Sistemul de vanzare actual se bazeaza pe „e-ordering”, marea majoritate a magazinelor virtuale romanesti folosind rambursul ca sistem de plata; putinele magazine ce accepta debitarea online a cartilor de plata au parteneriate cu firme specializate sau banci din Occident.
O estimare facuta de Roland Berger Strategy Consultants arata ca volumul tranzactiilor intre utilizatorii de Internet si magazinele de comert electronic nu va depasi in acest an suma de doua milioane de euro.
Oferta magazinelor virtuale romanesti este alcatuita din putinele produse care au succes la vanzare pe Internet. Acestea sunt in principal cartile, CD-urile cu muzica, produsele electronice si PC-urile sau componentele de calculator. Iar livrarea produselor se realizeaza prin posta, servicii specializate de curierat sau propria logistica.
Unul din cele mai vizitate magazine virtuale romanesti este Flamingo.ro, spatiul virtual de vanzare al firmei Flamingo Computers. In topul produselor vandute pe acest site se gasesc memoriile de tip RAM si calculatoarele. Oamenii prefera sa cumpere computere de pe Internet pentru ca pot sa-si realizeze singuri configuratia dorita si sa-si calculeze ratele de plata on-line. Magazinul virtual Flamingo nu dispune inca de un sistem de plata on-line, dar managerii sai se gandesc serios sa introduca un astfel de sistem. „Suntem in tratative cu mai multi ofertanti de solutii de plata on-line, dar pana acum nu am identificat ceva care sa corespunda cerintelor noastre. Suntem insa optimisti ca vor aparea, cat de curand, schimbari semnificative in aceasta privinta”, ne-a declarat Eduard Samson, Retail Admin Manager la Flamingo Computers.