Alți 18% declară că preferă să primească un singur cadou, mai consistent, din partea tuturor celor care plănuiesc să le facă o surpriză, iar aproximativ 22% spun că s-ar bucura să primească și unul sau mai multe vouchere la diverse magazine, pentru a avea posibilitatea să-și aleagă singuri cadoul.

„Cu siguranță, fiecare dintre noi a primit măcar o dată un cadou nepotrivit sau s-a confruntat cu dificultăți în alegerea celei mai potrivite soluții pentru a face o surpriză frumoasă celor dragi, fie că vorbim de zile de naștere sau orice alt tip de ocazie specială. Pornind de la această idee și de la dorința de a diminua riscul cadourilor nedorite sau inutile, am lansat GiftShare (www.giftshare.ro), o platformă online care oferă posibilitatea de a primi și a dărui cadoul perfect de fiecare dată, fie că este vorba de produse, servicii sau chiar diverse experiențe”, spune Adina Carapencea, co-fondator GiftShare.

„Cei dragi pot contribui astfel cu bani exact pentru cadoul pe care sărbătoritul și-l dorește, direct pe pagina de eveniment. Plata cu cardul se face rapid și sigur, fără niciun cost suplimentar, la fel ca în cazul oricărei achiziții dintr-un magazin online. Apoi, cei care au ales să primească un cadou prin GiftShare au posibilitatea să transforme banii strânși în vouchere cadou de la magazinele partenere și să-și aleagă cadoul dorit sau chiar să doneze suma strânsă drept cadou unei cauze sociale în care cred, fără niciun cost”, spune Adina Carapencea. „Până la finalul anului viitor, ne așteptăm ca 1% din populația din mediul urban cu vârsta între 20 și 40 de ani să aibă cel puțin un eveniment în platformă, cu o valoare medie de 500 de lei cadou fiecare. Asta înseamnă un potențial de 5 milioane de euro pentru cadourile cumpărate prin GiftShare.ro de la magazinele partenere.”

Numai 7% dintre cadourile pe care le primesc românii sunt exact ceea ce-și doresc, iar în peste 27% din cazuri cadourile sunt generale și nu țin cont de necesități.

15% dintre participanții la studiul GiftShare spun că adeseori cadourile primite sunt practice, dar impersonale și, prin urmare, rareori utile. Principalul motiv, cred 47,7% dintre respondenți, este faptul că persoanele care dăruiesc cadouri fac alegeri fără să fie interesați de ceea ce-și doresc cei cărora le vor oferi. Aproape o treime (32,8%) afirmă că deși își doresc un cadou anume, le este greu să le spună direct celor din familie sau prietenilor, mai ales că intervine și teama că bugetul ar putea fi mai mare decât ceea ce și-au propus cei dragi să cheltuiască pentru cadou.