Apropierea culturala destul de puternica – inclusiv din punct de vedere lingvistic si istoric – o serie de avantaje naturale, cum ar fi potentialul agricol important si, nu in ultimul rand, mana de lucru competitiva in ceea ce priveste costurile si calitatea au determinat un numar mare de societati franceze sa investeasca in Romania, preferand-o altor tari din regiune. Foarte multe investitii provin din partea marilor grupuri ce vizeaza in mod direct piata locala de consum: Danone are o fabrica la Bucuresti, tot aici Carrrefour a deschis in ultimii doi ani trei supermarketuri, urmand ca al treilea sa se deschida la Brasov in aceasta toamna, Bricostore detine doua magazine de bricolaj, iar Cora, unul, insa obiectivul este deschiderea a 20 de astfel de locatii in intreaga tara. Deosebit de active s-au dovedit firmele franceze si in ceea ce priveste procesul de privatizare. Astfel, 75% din cele 60.000 de persoane angajate de acestea apartin unor societati care au facut parte din sectorul public romanesc. Este cazul unor societati precum Dacia (Renault), Apa Nova Bucuresti (Veolia), Lafarge – Romcim, BRD – Groupe SociA