Twitter a anulat o politică care avea ca scop combaterea dezinformării legată de Covid-19 pe platforma sa de socializare, expunându-se la riscul unei potenţiale creşteri a afirmaţiilor false, chiar dacă numărul cazurilor creşte în China şi în unele părţi ale lumii, transmite Reuters.

Nu se știe clar ce măsuri vor fi eliminate

Mişcarea vine şi pe fondul îngrijorărilor cu privire la capacitatea Twitter de a lupta împotriva dezinformării după ce a renunţat la aproximativ jumătate din personalul său, inclusiv pe cei implicaţi în moderarea conţinutului, sub noul şef Elon Musk.

„Începând din 23 noiembrie 2022, Twitter nu mai aplică politica privind informaţiile înşelătoare despre Covid-19”, potrivit unei actualizări pe pagina sa de blog.

Actualizarea a fost raportată pentru prima dată de CNN marţi.

Măsurile specifice la care va renunţa Twitter nu sunt clare încă, iar compania nu a răspuns imediat la o solicitare de a partaja mai multe informaţii.

Conform politicii sale specifice Covid, Twitter a aplicat un sistem de cinci avertizări pentru conturile care postează conținut „demonstrabil fals sau înșelător” care poate „duce la un risc semnificativ de prejudicii”, cum ar fi expunerea la Covid sau afectarea sistemelor de sănătate publică.

Nu se lua nicio măsură împotriva conturilor care ar fi postat o singură dată pe Twitter dezinformări. Dar recidiviștii ar fi fost suspendați pentru câteva ore, zile sau chiar pe termen nelimitat, dacă ar primi cinci avertizări împotriva contului lor.

Sistemul de raportare nu era perfect

Deși spune că sistemul de raportare Covid de pe Twitter nu a fost niciodată perfect, Dr. Stephen Griffin de la Școala de Medicină a Universității din Leeds spune că a fost liniștitor să știe că multe mii de conturi care răspândesc dezinformare au fost eliminate din 2020, transmite BBC.

Acum, unii dintre cei care au încălcat regulile se întorc pe site. Milioane de utilizatori au votat pentru restabilirea conturilor suspendate în cadrul unui sondaj Twitter, ceea ce l-a determinat pe șeful Elon Musk să posteze un mesaj pe Twitter: „Oamenii au vorbit … amnistia începe săptămâna viitoare”.

Directorul general al Tesla a promis să facă din Twitter un centru pentru libertatea de exprimare online, după ce a achiziționat platforma de socializare pentru suma de 44 de miliarde de dolari.