În prezent, există mii de moduri de a configura bannere, de la dimensiuni și design la modalitatea de plată și mediul de afișare. Iată trei soluţii, care să sporească eficienţa unei astfel de campanii:

1. Atunci când scopul bannerului este de a vinde ceva anume, poate părea firesc să fie inclus preţul produsului. Totuşi, experţii RTB House sunt de părere că oamenii sunt mai predispuși să dea click pe un banner care nu îi informează cu privire la costul unui produs sau serviciu. Astfel, formatele fără preț afişat au obținut rezultate cu 12% mai bune în comparație cu formatele similare, care au inclus prețul în grafică. 

"Aceste banere fără preţ afişat au atins o rată de click (CTR) medie de 0,64%", arată analiza RTB House. "Simplitatea tinde să crească eficiența, astfel încât eliminarea prețurilor din bannere este un lucru de luat în calcul înainte de a începe o campanie“, explică Cătălin Emilian, RTB House. 

2. Cât mai multe produse incluse într-un banner înseamnă mai bine. RTB House a analizat mii de reclame în campaniile reale, conținând 2, 3, 4 sau 12 elemente. Concluzia a fost că utilizatorii au avut tendința de a da click mai des pe bannere cu 12 elemente. Reclamele cu 12 produse au atins o CTR medie de 0,55%, ceea ce reprezintă o creştere cu 20%, 17% și 15% mai mare faţă de anunțurile cu 3, 2, respectiv 4 produse.  „Cu cât este mai mult spațiu disponibil pe un banner, cu atât e mai mare oportunitatea de a prezenta un număr mai mare de produse. O strategie bună este de a arăta unui utilizator produsele pe care le-ar prefera și apoi pot fi incluse cele care completează interesele sale. Acest tip de selecţie este posibil datorită mecanismelor de recomandare utilizate în campaniile de retargeting, dar chiar şi fără acest mecanism de selecţie rezultatele bannerelor cu mai multe produse ar trebui să fie superioare“, mai spune Cătălin Emilian.

3. Eficiența unei campanii depinde și de poziția logo-ului. Astfel că,  anunțurile cu un logo situat în partea de jos a unei reclame are un randament cu 7% mai bun decât cele cu logo în partea de sus. În urma analizei RTB House, CTR medie a fost de 0,63% pentru primele în timp ce poziționarea în zona superioară a generat una de 0,59%.

În opinia lui Cătălin Emilian, un logo situat în partea de sus a unei reclame ar putea părea ideal, dar rezultatele analizei companiei au arătat că utilizatorii au alt comportament care contrazice această ipoteză. În unele cazuri, logo-ul ar fi luat din spațiul destinat ofertei sau produsului care de multe ori este mai important şi atrage atenţia mai mult decât logoul companiei.

Datele folosite în această cercetare au fost colectate folosind unelte de retargeting personalizat dezvoltate de RTB House. Testele au fost derulate pe cel mai popular format de banner: 300×250.

Te-ar putea interesa și: