La sfârșitul lunii decembrie, primăria Cluj-Napoca a atribuit contractul de achiziţie pentru noile tramvaie companiei poloneze Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszc. Aceasta a oferit preţul de 6,4 mil. lei (circa 1,5 mil. euro), fără TVA, per bucată, urmând să fie achiziționate 12 tramvaie.
Astra Vagoane Călători Arad, care a participat la licitație cu tramvaiul Imperio, fabricat în parteneriat cu gigantul Siemens, a contestat atunci caietul de sarcini, ceea ce a determinat întârzierea procesului de achiziție.
Mai mult, faptul că o companie poloneză a câștigat licitația de la Cluj a atras nemulțumiri și din rândul reprezentanților din industria feroviară românească. ”De ce să oprim banii în țară și să avem locuri de muncă sigure pentru români?”, se întreabă aceștia retoric. Chiar dacă, spun ei, prețul oferit de PESA este puțin mai mic.
”Deși tramvaiul companiei poloneze este mai ieftin decât produsul românesc, totuși consumul de energie al tramvaiului Imperio este mai redus. Acest lucru înseamnă că, în exploatare, costurile ar fi fost mai mici, iar investiția s-ar fi amortizat repede”, explică Ștefan Roșeanu, senior partner Club Feroviar unul dintre avantajele produsului din România. Licitaţia a fost publicată pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), criteriul de atribuire fiind ”oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic”.
Prețul tramvaiului ”Imperio” este de aproximativ 1,7  mil. euro. Ca și caracteristici principale, are podeaua joasă, configuraţia sa fiind adaptată pentru a satisface toate cerinţele pieţei în domeniul transportului urban de călători. În funcţie de numărul de module, poate avea o capacitate de până la 240 de călători.