"La calea ferată nu pot să spun că sunt la fel de optimistă să pot să spun că în 2016 e gata, cum pot să spun la infrastructura rutieră, la autostrăzi. Dar, anul acesta se încheie contracte pentru 200 de kilometri pe Coridorul IV pan-european. Sper ca în perioada următoare, pe următorul POS-T şi din economii să construim sau să reabilităm mai mulţi kilometri pe coridor", a declarat Boagiu, la Pro TV.

Ea a precizat că viteza medie de deplasare a trenurilor a crescut în această vara ca urmare a modernizării căii ferate pe relaţia Bucureşti-Constanţa, astfel că şi traficul pe această rută a crescut cu 40% faţă de cel înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut.

"La calea ferată este o provocare gigantică pe care nu o vom putea duce singuri, de aceea am trecut la semnarea de parteneriate cu celălalte state membre astfel încât să ne unim eforturile pentru accesare de resurse aşa încât culoarele pan-europene să fie dezvoltate", a explicat ministrul.

Anca Boagiu a precizat că a reuşit în acest an, în urma restructărilor din sistem şi a schimbării contractelor la nivelul managementului, să reducă din pierderile companiilor feroviare monitorizate de FMI. Astfel, CFR SA şi-a redus pierderile cu 47%, iar CFR Marfă, companie care urmează să fie restructurată, cu 65%.

Ministrul a precizat că în anii următori sectorul feroviar are ca priorităţi lucrările de modernizare a coridorului IV, care pe teritoriul României trece pe la Nădlac, Arad, Deva, Braşov, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa. În funcţie de fondurile disponibile va continua şi programul de modernizare a celor 21 de gări.