Tinerii au pus ochii pe emisiunile de maxima audienta. Aceasta este concluzia unei cercetari realizate de Consiliului National al Audiovizualului privind analiza comportamentului de consum de programe audio-vizuale ale elevilor cu varste cuprinse intre 11-14 ani si 15-18 ani.


Elevii intre 11-14 ani, intr-o proportie de peste 90%, au declarat ca se uita la televizor mai mult de o ora zilnic, iar in categoria “marilor consumatori de televiziune”-persoane ce se uita la televizor mai mult de 4 ore zilnic- sunt inclusi 20% dintre respondenti.


Timpul mediu alocat de prima categorie de respondenti consumului televizual in fiecare zi este de 2,5h/zi, mai mic decat acelasi indicator calculat la nivelul populatiei de peste 18 ani.


“Tinerii sunt influentati din mai multe puncte de vedere. In primul rand, din punct de vedere al timpului liber, in loc sa faca sport, sa stea cu prietenii sau sa citeasca o carte, ei stau la televizor. Sunt influentati din punct de vedere al valorilor morale pe care si le formeaza la aceasta varsta foarte frageda si ati vazut cat de mult contribuie televiziunea la formarea lor in ceea ce priveste valorile sau nonvalorile sociale. O alta concluzie este aceea ca tinerii, in proportie de peste 40 %, urmaresc emisiunile de televiziune in prime-time, adica in intervalul 19-22”, a declarat Floriana Stefanescu, reprezentantul Centrului de Studii Media si Noi Tehnologii de Comunicare.


Aceeasi Floriana Stefanescu a mai recomandat ca emisiunile de seara sa fie supravegheate mai atent, avand in vedere cresterea numarului de tineri care se uita la televizor in acea perioada.






Sursa: Capital, 03 august 2005