Dintr-un studiu tip Omnibus realizat recent de MEMRB International Research & Consultancy Group reiese faptul ca peste 20% din romani deschid televizorul mai des de trei ori pe zi, in timp ce 3% din ei nu sunt deloc interesati sa-si petreaca timpul liber in fata micului ecran. Telespectatorii cei mai fideli apartin grupei de varsta inaintata, intre 55 si 64 de ani, cei mai multi sunt bucuresteni, iar ca stare civila, sunt vaduvi sau divortati.
Insa cea mai mare frecventa de urmarire a programelor TV este o data pe zi (aproape 40% din populatie). In acest caz, majoritatea o reprezinta persoanele intre 35 si 44 de ani, ardeleni (20%) si munteni (21%), cu venituri intre 1,6 si 3 milioane lei. O pondere mai mare se inregistreaza in randul celor necasatoriti sau care au o legatura neoficializata (44,4%).
Programele care-i tintuiesc pe romani in fotolii sunt: stirile (87%), filmele (83%), emisiunile de divertisment (57%) si muzicale (38%), talk show -urile (34%) si desenele animate (11%). Documentarele sunt vizionate doar de 2% din populatie.
Tinerii intre 18 – 24 ani sunt pasionati indeosebi de filme (89%) si muzica (67%), iar persoanele in varsta, de stiri (95%) si filme (71%). Talk show- urile sunt urmarite cu precadere de bucuresteni (48%), de persoane cu studii superioare (40%) si de pensionari (36%).
Locuitorii din mediul rural deschid cel mai des televizorul o data pe zi (42%), iar programele lor preferate sunt cele de stiri (90%) si filmele (83%). Aproape 7% din ei nu se uita deloc la televizor.
Mai mult de jumatate din populatie obisnuieste sa citeasca diverse reviste de divertisment in timpul liber. Femeile (59%), tinerii (61%), bucurestenii (74%), persoanele singure sau necasatorite si cele fara copii acorda mai mult timp acestei indeletniciri. Astfel, revistele gen magazin pentru femei (Avantaje, Unica, Lumea Femeilor, Ioana, Femeia, Cosmopolitan, Povestea mea, Povesti adevarate, Olivia etc.) ocupa primele locuri pe lista preferintelor celor care citesc publicatii saptamanale si lunare. Alaturi de acestea, cel mai frecvent au fost mentionate revistele dedicate programelor TV, cele care contin sfaturi practice de amenajare a locuintei, cele cu profil auto si PC.
Vacanta ideala: acasa, cu familia
O alta sectiune a cercetarii Omnibus realizata de compania MEMRB este dedicata vacantelor. Aproape 27% din persoanele incluse in esantion au declarat ca nu au avut vacanta in acest an si peste 30% ca nu intentioneaza sa-si ia concediu nici de sarbatori.
Cei care s-au bucurat de repaus in aceasta vara fie au ramas acasa (23%), fie au fost la mare (19%), la munte (18%) sau la tara (11%). Daca cei mai multi dintre oraseni si-au putut permite un concediu de cateva zile la mare (26%) sau la munte (22%), majoritatea locuitorilor de la sate ori nu au avut vacanta (41%), ori au ramas acasa (33%).
Familiile cu copii pana in 12 ani au ales in mai mare masura litoralul, in timp ce persoanele singure si fara copii au preferat in mod egal marea si muntele.
In ceea ce priveste planurile pentru vacanta de sarbatori, peste 40% din cei intervievati au declarat ca, mai mult ca sigur, vor ramane acasa. Cei mai multi dintre acestia sunt ardeleni, moldoveni si banateni, persoane peste 55 de ani, cu venituri intre 1,6 si 3 milioane lei, vaduvi sau divortati, cei care au mai mult de cinci membri in familie sau copii pana in 12 ani.     

Unde intentionati sa va petreceti vacanta de iarna? (baza: 1.200 persoane)
Locul    Populatie    Populatie
    mediu urban    mediu rural
    %    %
La munte    24,3    10,5
La mare    0,6    0,6
La tara    6,9    1,2
In strainatate    2,9    1,2
Acasa    39,5    41,1
In statiune    0,3    0,8
In alta parte    2,4    0,8
Nu voi avea vacanta    24,0    43,8
Sursa: memrb international
research & consultancy group