Managerii din economiile emergente acordă o importanţă prioritară tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor (IT&C) în cadrul companiilor, precum şi efectului acesteia asupra eficienţei operaţionale. În acelaşi timp, o parte dintre respondenţi consideră costurile asociate tehnologiei, alături de lipsa personalului specializat, infrastructura deficitară şi lipsa unei strategii IT&C naţionale, drept obstacole în utilizarea eficientă a tehnologiei în cadrul companiilor pe care le conduc. 

Acestea sunt principalele concluzii relevate de studiul prezentat zilele trecute de către Dell şi Economist Intelligence Unit (EIU) în cadrul “The Economist Emerging Markets Summit 2008” desfăşurat în Londra. La studiul comandat de Dell şi finalizat de EIU în septembrie, au participat 537 de directori şi persoane cu putere de decizie din mai multe companii din ţările BRIC (Brazilia, Rusia, India şi China), Emiratele Arabe Unite şi alte cinci ţări din zona Golfului, precum şi Mexic, Africa de Sud şi Vietnam. Studiul s-a axat pe patru subiecte: impactul IT&C, obstacolele în utilizarea tehnologiei, personal specializat şi training, precum şi elemente privind politicile companiilor în acest domeniu.

Studiul a relevat ca din cadrul companiilor care nu au reuşit să obţină tehnnologia de care aveau nevoie, 41% dintre respondenţi consideră că principalul obstacol este reprezentat de costurile ridicate. 45% au declarat că infrastructura naţională şi locală de Internet şi telecomunicaţii este un impediment în utilizarea tehnologiei. 36% au afirmat că nivelul insuficient de cunoştinţe în domeniu în rândul angajaţilor este cel mai important obstacol.

“Companiile din economiile emergente se confruntă cu problema costurilor ridicate ale tehnologiei şi lipsa unei infrastructuri adecvate. Încercăm să depăşim aceste obstacole oferind produse şi servicii uşor de utilizat şi accesibile ca preţ, care simplifică în mod semnificativ gestionarea IT“,  a afirmat Michael Dell, preşedinte şi CEO al Dell.

Sursa: Dell