Inima are nevoie şi de potasiu, un mineral indispensabil care susţine activitatea electrică a celulelor şi are un rol important în regimul alimentar. Iată ce alimente conţin în mod natural acest mineral.

Avocado este un fruct bogat în potasiu şi poate fi consumat fie ca atare, fie adăugat în salate sau sandviciuri, oferind astfel aproximativ 690 mg de potasiu. Bineînţeles, avocado vine la pachet şi cu o mulţime de vitamine: A, C, B1, B2, B3, B6 şi minerale precum magneziu, calciu, fosfor şi fier. Fiind, de asemenea, bogat în grăsimi sănătoase mononesaturate, fructul originar din Mexic poate ajuta şi la scăderea nivelului de colesterol.

Pepene roşu: Cu un conţinut de aproximativ 90% apă, consumul acestuia este extrem de popular mai ales în zilele de vară, când organismul nostru resimte mult mai intens nevoia de hidratare. Cantitatea de postasiu pe care îl conţine, aproximativ 640 mg, contribuie la reglarea tensiunii arteriale.

O altă sursă de potasiu este spanacul, care aduce o mulţime de beneficii organismului, în special pentru vedere, datorită luteinei şi zeaxantinei, pentru oase, datorită vitaminei K şi contribuie, totodată, la întărirea imunităţii datorită conţinutului de vitamina A. Având un conţinut mare de potasiu şi un conţinut scăzut de sodiu, spanacul contribuie la menţinerea tensiunii arteriale la niveluri normale.

Potasiul îl putem regăsi de asemenea şi în băuturi, precum sucul proaspăt de portocale sau în berea consumată moderat.

Sucul proaspăt de portocale este consumat cu precădere la micul dejun şi oferă o mulţime de beneficii, fiind bogat în vitamina C, nu are grăsimi şi nici colesterol. Datorită conţinutului de hesperidină, un antioxidant întâlnit în citrice, poate îmbunătăţi tensiunea arterială diastolică.

„Dintre băuturile alcoolice, berea este o băutură aliment compusă din ingrediente 100% naturale: apă, hamei, cereale şi drojdie, ce furnizează organismului vitamine şi minerale, necesare pentru a-i asigura funcţionarea la nivel optim. Unul dintre mineralele pe care îl regăsim în compoziţia berii este potasiul, cunoscut pentru susţinerea activităţii cardiace,” anunță CSID.ro.

Atenţie, berea trebuie consumată în cantităţi moderate!

Te-ar putea interesa și: