Triplare a profitului la Omnilogic

Omnilogic, lider al pietei romanesti de IT&C, anunta o crestere cu 35% a cifrei de afaceri fata de anul 2004 si un profit de peste trei ori mai mare in acest an. Valoarea cifrei de afaceri prognozata se va ridica la echivalentul a peste 162 milioane dolari. Din acestia, aproximativ 110 de milioane au fost realizate exclusiv din vanzari interne (distributie traditionala), iar diferenta a fost incasata in cadrul unor proiecte locale sau regionale, impreuna cu parteneri externi. Din punctul de vedere al verticalelor de business, Omnilogic a realizat peste 80% din cifra sa de afaceri prin reteaua de parteneri, celelalte procente provenind din vanzari directe in sectorul financiar-bancar si telecom.



“Trebuie sa recunoastem, insa, ca intarirea monedei nationale in 2005, atat fata de dolar, cat si fata de euro, a avut o influenta puternic favorabila asupra profitabilitatii afacerilor din IT&C pe piata interna, in masura in care majoritatea covarsitoare a componentelor si produselor din piata provin din import, deci vanzarile locale in lei au generat mai multi dolari sau euro pentru plata furnizorilor externi, spune Gabriel Marin, directorul general al companiei. “Credem ca, in sfarsit, procesul de consolidare a pietei in zona traditionala de IT&C se afla in faza finala. Mai mult ca sigur, in urmatorii doi ani si, mai ales, in contextul integrarii iminente in UE, o parte a actorilor specializati fie vor iesi din piata, fie se vor reorienta spre alte zone de business, altele decat zona traditionala de IT&C”, adauga Marin.







Virusii informatici, tratati neglijent

Anul 2005 a fost marcat de o crestere sensibila a numarului de vulnerabilitati descoperite in principalele programe care ruleaza pe computerele din intreaga lume. O analiza realizata de GECAD NET arata ca 36,9% din utilizatorii romani primesc intre unul si cinci mesaje virusate in fiecare zi, costurile anuale legate de infectarea cu virusi si spam depasind 210 milioane euro. Circa 60% din companii au o forma de protectie antispyware, iar marile corporatii prezente in Romania acorda o atentie deosebita asigurarii protectiei sistemelor lor informatice. “In acelasi timp insa, 64,6% din companii cheltuiesc sub 1000 USD anual pentru solutii de securitate IT, si piata este orientata in continuare spre produse, nu spre solutii dedicate”, arata studiul. “Instalarea unui antivirus si a unui firewall nu mai sunt masuri suficiente pentru asigurarea securitatii unei organizatii. Companiile care nu au o politica de securitate clara vor fi cele mai afectate, unele dintre ele putand suferi pierderi de business importante”, spune Mihai Dutescu, CIO al GeCAD Net.