Astfel, numărul de vicepreședinți din cadrul ANAF va fi redus de la 4 la 3, iar direcţia Antifraudă va fi reorganizată, prin trecerea acesteia în subordinea Direcţiei generale de inspecţie fiscală, potrivit unui proiect de Ordonanţă publicat de Ministeul Finanţelor.

De asemenea, statutul personalului Antifraudă va fi și el modificat pentru a permite ocuparea mai uşoară a posturilor prin transferul altor angajaţi, potrivit proiectului. Totodată, conducerea ANAF va avea posibilitatea redistribuirii personalului atât între structurile ANAF, cât şi între funcţiile administraţiei.

La începutul lunii ianuarie, Profit.ro  a prezentat proiectul, inclusiv proiectul Hotărârii pe care Guvernul trebuie să o adopte în 30 de zile de la intrarea în vigoare a Ordonanţei pentru punerea în aplicare a acesteia.

Se desființează 2000 de posturi

Proiectul are şi informaţii privind desfiinţarea a 2.000 de posturi de execuţie din ANAF, posturi oricum neocupate, dar şi a unui număr de posturi de conducere.

Ministrul Finanţelor, Florin Cîţu, a spus că reorganizarea ANAF presupune desfiinţarea de posturi de execuţie neocupate. Surse din conducerea ANAF au declarat în ianuarie, pentru Profit.ro, că nu vor fi angajaţi ANAF daţi afară şi că nici nu se pune problema unei situaţii de folosire a preavizelor, cum a fost în 2013.

În ceea ce privește proiectul de ordonanţă, acesta estimează că reorganizarea va conduce la o colectare mai eficientă a veniturilor la buget, cu un câştig de circa 2 miliarde de lei pentru stat.