Schimbări uriașe pe autostrăzile din România! Se dorește reducerea numărului de accidente

Ministerul Transporturilor a venit cu un nou proiect, care a fost deja pus în dezbatere publică până pe 14 februarie. Prin acest proiect, Ministerul Transporturilor își propune să reducă lățimea benzilor de circulație, pe anumite sectoare de drum național, de la 3.50 metri până la minimum 3 metri, cu scopul reducerii vitezei de circulație.

„În cazuri excepționale, pentru drumurile naționale existente și proiectate, cu acordul Administratorului rețelei de drumuri, din motive de sporire a siguranței circulației în zona intersecțiilor, a trecerilor de pietoni, pe drumurile existente cu 4 benzi de circulație, în zona punctelor periculoase etc., se poate reduce lățimea benzii de circulație de la 3.50 m până la minimum 3.00 m, inclusiv lățimea marcajelor, prevăzându-se măsuri compensatorii corespunzătoare, după caz.”, se menționează în propunere.

Amintim că reducerea lățimii benzii de circulație a fost testată pe DN2/ E85, la ieșirea din București, între Sinești și Movilița, pe o lungime de aproximativ 9 kilometri. În această zonă se produceau frecvent accidente rutiere. De la reducerea lățimii benzii de circulație, pe respectivul segment nu s-a mai înregistrat niciun accident rutier grav.

Ce își mai propun realizatorii proiectului

Ministerul Transporturilor mai dorește să reducă viteza de circulație prin efectul fizic de îngustare a benzii pentru prevenirea accidentelor rutiere și să introducă insule de protecție a pietonilor în zona trecerilor de pietoni.

De asemenea, potrivit proiectului, se dorește realizarea unor benzi suplimentare fără exproprieri de terenuri suplimentare în zona intersecțiilor și realizarea unor proiecte de siguranța circulației pe sectoarele cu incidență mare a accidentelor (exp. DN 2, sectorul cu 2+1, separatori de sens pe drumurile existente cu 4 benzi de circulație, dublarea marcajului axial tip linie continuă, etc).

Proiectul depus în dezbatere publică mai prevedere reglementarea soluțiilor tehnice de siguranța circulației în raport cu instituțiile de verificare și control (I.S.C., A.R.R., Direcția Rutieră) și adaptarea la teren a soluțiilor tehnice în situații punctuale, acolo unde nu este posibilă o rezolvare conform normelor în vigoare.