Corpul de Control al Ministerului Sănătăţii a efectuat, în luna mai, o verificare a unităţii medicale din Târgu Mureş şi a constatat mai multe nereguli la achiziţia de dezinfectanţi în anul 2016, care s-a făcut prin licitaţie deschisă, procedură în cadrul căreia „a fost restricţionat artificial participarea firmelor ofertante în favoarea companiilor Hexi Pharma şi Al Carina”.

„Metoda folosită a fost introducerea unor standarde de calitate suplimentare în mod eronat şi nejustificat, standarde care nu se aplică produselor achiziţionate. Câteva exemple: la achiziţia de dezinfectanţi de suprafeţe au fost menţionate standarde specifice sistemelor apoase sau instrumentarului medical; la achiziţia de dezinfectanţi de nivel înalt pentru suprafeţe critice prin ştergere au fost introduse standarde specifice dezinfectanţilor industriali”, se arată într-un comunicat de presă remis marţi, agenţiei Mediafax.

De asemenea, la unii dezinfectanţi nu au fost cerute standardele obligatorii, ci înlocuite cu altele. Mai exact, la dezinfectanţii prin ştergere pentru blocul alimentar, nu s-au solicitat cerinţele specifice.