Hotelurile şi pensiunile din România au pus la dispoziţie 136.000 de locuri de Paşte, dintre care s-au vândut mai mult de 108.000, ceea ce reprezintă un grad de ocupare de 79%. Totodată, se constată o uşoară creştere a tarifelor, cuprinsă între 2-5% faţă de acum doi ani. Doar pentru vacanţele petrecute în ţară, turiştii au cheltuit mai mult de 33 de milioane de lei (peste 7 milioane de euro), potrivit calculelor FPTR.

Tendinţa ultimilor ani se păstrează şi în ceea ce priveşte modalitatea de rezervare şi din ce în ce mai puţini turişti români au ales să călătorească în ţară prin agenţiile de turism. Cei mai mulţi au rezervat direct la structura de cazare sau au folosit sisteme de rezervări on-line. Cele mai căutate destinaţii au fost Valea Prahovei, zona Bran-Moeciu, Bucovina şi Maramureş.

„Ca în anii trecuţi, pe locul întâi în topul preferinţele românilor s-au clasat pensiunile rurale. Paştele la ţară a fost cel mai solicitat, pentru că orăşenii, sătui de înstrăinarea provocată de urbanizarea excesivă, încearcă să se reîntoarcă la tradiţiile româneşti. Din cele 75.000 de locuri disponibile în pensiuni s-au vândut 65.000″, afirmă reprezentanţii patronatului.

Pe locul doi, după zona rurală, se afla staţiunile montane, cu cele de pe Valea Prahovei pe primele locuri ca atractivitate. Au fost puse la dispoziţie 30.000 de locuri în cadrul structurilor din zonele montane, dintre care 22.000 au fost locuri vândute.

În staţiunile montane, tariful mediu pentru vacanţa de Paşte de anul acesta a fost de 340 de lei de persoană pentru o vacanţă de trei nopţi.

În staţiunile balneoclimatice au fost vândute 20.000 de locuri, în timp ce pe litoral s-au vândut doar 900 de locuri, unde tariful mediu pentru un pachet de trei nopţi de cazare în cameră dublă standard, cu mic dejun inclus, a fost de la 500 lei de persoană. 

În Delta Dunării au fost puse la dispoziţie 600 de locuri în cadrul structurilor de cazare, dintre care s-au vândut aproximativ 400 de locuri.

În ceea ce priveşte turismul extern, cererea a fost mai scăzută comparativ cu anii trecuţi. Numărul aproximativ de locuri puse la dispoziţie în cadrul diverselor oferte a fost de 7.500, dintre care 4.800 reprezintă numărul aproximativ de locuri vândute pentru sărbătorile din acest an.

Cele mai căutate destinaţii externe de către familii au fost cele de pe litoralul bulgăresc al Mării Negre, urmate de cele din Grecia sau Tenerife. La fel de căutate au fost Costa del Sol, Ţara Bascilor, Napoli-Sorrento, Sicilia, Toscana sau Portugalia pentru programele senior voyage, dar şi croazierele pe Marea Mediterană şi pelerinajele în Israel.