Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Discover

Cum a evoluat comportamentul turiștilor: de la borcane cu mâncare la vacanțe all inclusive

Autor: | | 0 Comentarii | 420 Vizualizari

Comportamentul turiștilor români în ultimele peste două decenii s-a modificat drastic: dacă în urmă cu 21 de ani, românii plecau în vacanțe cu autocarul, dormeau în hoteluri ieftine și își luau borcane cu mâncare în bagaje, în prezent, caută mai ales vacanțe all inclusive în hoteluri de 4 și 5 stele și destinații de pe tot Mapamondul - din Turcia până în China și din Thailanda până în Cuba ori Republica Dominicană.

Cel puţin, aşa arată o analiză Christian Tour, dată publicităţii la 21 de ani de la apariţia pe piaţă a agenţiei de turism. “În 1997, când am înfiinţat agenţia, puţini români îşi permiteau să plece în vacanţă. Pachetele turistice erau scumpe, ceea ce transforma dorinţa de a vedea Parisul, de pildă, într-un vis greu de atins. Ne-am propus să schimbăm această realitate, aşa că am creat vacanţe pentru toate buzunarele. Românii călătoreau cu autocarul până la Paris, dormeau în hoteluri de două stele, dar a doua zi puteau vedeau Turnul Eiffel şi Champs Elysees, locuri pe care le ştiau doar din poze”, povesteşte Cristian Pandel, proprietarul Christian Tour şi acţionarul majoritar al companiei.

Aşadar, în ultimii 21 de ani, pretenţiile turiştilor români legate de confortul în vacanţă au crescut foarte mult. În prezent, preferă pachetele care includ transport cu avionul datorită duratei scurte a călătoriei şi solicită hoteluri bune, cu servicii de calitate. În vacanţele de tip circuit cultural, vor ca ghizii să fie foarte bine pregătiţi şi confruntă permanent informaţiile pe care aceştia le furnizează cu ceea ce au citit pe internet înainte de a pleca de acasă. Datorită Internetului, cer şi pauze mai dese pe traseu pentru a face fotografii şi a le posta pe reţelele de socializare; inclusiv turiştii seniori.

Tehnologia are un cuvânt de spus şi în ceea ce priveşte suvenirurile cu care românii revin din vacanţe. Astfel, dacă în urmă cu 21 de ani, cei care călătoreau peste graniţe cumpărau din destinaţiile vizitate mai ales “suveniruri culinare” precum brânză din Franţa, ulei de măsline din Grecia, tocăniţe de legume din Bulgaria, acum alocă bani pentru telefoane mobile, camere foto sau chiar laptopuri. Se cumpără şi parfumuri, produse cosmetice şi bijuterii.

“Au trecut 21 de ani de când ducem români în vacanţă, iar turiştii noştri au crescut odată cu noi. Mulţi dintre ei merg în vacanţă cu noi an de an, încă de la început. Unii dintre ei erau copii când veneau cu părinţii în sediul din Mihail Kogălniceanu, în primul birou pe care l-am avut, lângă Facultatea de la Drept, şi îşi luau bilete la mare. Acum, acei copii au, la rândul lor, copii cu care vin în sedii şi îşi cumpără vacanţe. Este generaţia ajunsă la maturitate, inclusiv în ceea ce priveşte vacanţele”, adaugă Cristian Pandel.

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.