Compania CFR SA începe cheltuirea banilor europeni din programul de finanţare europeană 2014-2020. Contractele de modernizare a căii ferate, secțiunile Km 614 – Bârzava și Bârzava – Ilteu, în lungime totală de aproximativ 78 km, au intrat în linie dreaptă. Ministerul Transporturilor, prin oficialii companiei CFR SA, aprobă întreruperea curentului electric pe anumite porțiuni de cale ferată pentru demararea lucrărilor. „A început procesul de predare a amplasamentului pentru lucrările de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare între Km 614 și Ilteu. Sunt două contracte care vizează modernizarea liniei pentru viteza maximă de 160 km/h, lucrări de artă, două poduri peste râul Mureș și un tunel nou, implementarea sistemului de siguranţă a traficului ERTMS (ETCS nivel 2 + GSMR). Există amplasament pentru trei stații și un interval în lungime de aproximativ 5 km. La circa 22 de kilometri de municipiul Arad, în stațiile Ghioroc, Păuiș și Bârzava, începe șantierul. Vine o comisie de la CFR SA și aprobă închiderea liniei, se dărâmă tot“, ne-au declarat reprezentanții asocierii Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL, câștigătorii celor două contracte, în valoare de 3,45 miliarde lei, pentru reabilitarea secţiunilor feroviare km 614 – Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y)(2b).

Organizări de șantier pentru cele două tronsoane de cale ferată

Asocierea Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL a pregătit două puncte unde a amenajat organizări de șantier. „Pe infrastructura existentă nu se poate circula cu o viteză medie de 160 km/h, există zone unde se construiește infrastructură feroviară nouă care să permită circulația trenurilor cu viteza menționată. Trebuie retrasate curbele de cale ferată pentru ca trenurile să circule cu o viteză sporită. Organizările de șantier sunt aproape finalizate, am început procesul de angajare, am angajat șoferi autocamion și cisternă, muncitori în construcții, fierari, dulgheri, electrician de întreținere, instalatori, mecanici utilaje și operatori“, ne-au explicat reprezentanții asocierii  Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL.

 

 

 

Un alt proiect de 584 milioane euro începe în acest an

Odată cu inaugurarea lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare între  Km 614 și Ilteu, oficialii CFR SA au anunțat că s-a semnat contractul pentru modernizarea tronsonului Gurasada-Simeria, secțiune în lungime de aproximativ 40 km.  Conform CFR SA, asocierea FCC-Astaldi – Convensa va executa lucrările de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea Gurasada-Simeria, situată pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul Rin-Dunăre, ramura nordică) Nürnberg-Praga-Viena-Budapesta

-Curtici-Simeria-Brașov-București-Constanța. Contractul, în valoare de 2,63 miliarde lei are ca sursă de finanțare fonduri nerambursabile și de la bugetul de stat, iar termenul de execuție este de 3 ani, la care se adaugă perioada de garanție de 2 ani.
 
Asocierea FCC-Astaldi – Convensa are ca obiectiv modernizarea a 40,88 km de infrastructură și suprastructură feroviară pentru viteza maximă de 160 km/h, lucrări de terasamente și consolidări, construirea a 17 poduri (dintre care 3 peste râul Mureș), 27 de podețe, 4 pasaje superioare, 3 pasaje inferioare, lucrări civile în 9 stații de cale ferată (inclusiv halte comerciale/puncte de oprire) și lucrări de electrificare și energoalimentare, lucrări de implementare a sistemului de siguranță a traficului ERTMS (ETCS nivel 2+GSM-R).
 
Reabilitarea podurilor dunărene și un lot din Coridorul IV, aproape de final
 
În perioada decembrie 2011 – decembrie 2014, CFR SA a semnat nouă contracte pentru reabilitarea şi modenizarea subtronsoanelor aflate între Sighişoara şi Curtici. Totodată, în 2014, oficialii CFR SA au semnat contractul pentru lucrările de reabilitare a podurilor dunărene, linia de cale ferată București – Constanța.  Aceste lucrări sunt aproape terminate, CFR SA urmând să anunțe și finalizarea lucrărilor de reabilitare a tronsonului aflat între localitățile Micăsa și Coșlariu, secțiune aflată pe Coridorul IV feroviar. Tot în acest an, CFR SA urmează să recepționeze proiectul privind modernizarea podurilor dunărene.