„Zona Wuhan a fost acceptată şi confirmată de Renault, Dongfeng şi municipalitatea din Wuhan”, a declarat marţi pentru AFP o sursă care lucrează în zona de dezvoltare unde doreşte să se instaleze constructorul francez. Potrivit aceleiaşi surse, un studiu de mediu se derulează în prezent, iar după finalizarea sa un dosar va putea fi supus aprobării guvernului chinez.
Conform informaţiilor publicate luni în cotidianul economic chinez Caijing Ribao (China Business News), Renault intenţionează să formeze o societate mixtă cu Dongfeng Motor Group Co, al doilea mare producător auto din China. Proiectul s-ar afla deja pe masa Comisiei naţionale de dezvoltare şi reformă (NDRC), principalul organism de planificare economică din China.
Toate companiile auto străine care produc vehicule în China trebuie să opereze printr-o societate mixtă cu o firmă locală. Renault este unul din puţinii mari producători auto occidentali care în acest moment nu produce autovehicule în China, ţară care în 2009 a devenit cea mai mare piaţă auto din lume.
Separat, Renault a anunţat că a semnat o scrisoare de intenţie cu Ministerul Industriei din Venezuela pentru instalarea unei uzine de asamblare în această ţară. ‘Semnarea acestui acord va permite derularea unui studiu de fezabilitate privind producţia locală de vehicule’, a informat Renault într-un comunicat publicat luni seară.
Sursa: Agerpres
Citește și: Dacia, calul troian al Renault în Africa de Nord, singura piață unde Volkswagen nu contează