Potrivit Reuters, Marea Britanie a raportat miercuri, 6 ianuarie, peste 1.000 de decese provocate de boala COVID-19 pentru prima dată din luna aprilie în contextul în care guvernul face eforturi pentru a ţine sub control infectările cu noua tulpină, ce pare să fie mult mai contagioasă. Cel patru ţări care alcătuiesc Regatul Unit au înregistrat miercuri 1.041 decese survenite într-o perioadă de 28 de zile după un rezultat pozitiv al testului pentru coronavirus şi 62.322 de noi cazuri de COVID-19, potrivit datelor oficiale.

Datele reprezintă un alt semnal puternic al gravităţii acestei crize în contextul în care Anglia şi Scoţia au intrat săptămâna aceasta într-un nou lockdown, cetăţenii fiind nevoiţi să rămână la domiciliu. Statisticile de marţi indicaseră 60.916 de noi infecţii cu coronavirus şi 830 de decese. Marea Britanie se numără printre ţările cel mai grav afectate de COVID-19, cu cel mai ridicat număr de decese din Europa.

Anglia a intrat în cel de-al treilea lockdown

Anglia a intrat marţi în cel de-al treilea lockdown naţional, pe perioada căruia şcolile şi magazinele vor fi închise, iar oamenii vor trebui să stea casă întrucât creşterea cazurilor de infectare cu noul tulpină de coronavirus riscă să supraaglomereze sistemul de sănătate. Din această cauză, elevii din Anglia nu vor susţine examene formale în acest an din cauza pandemiei de coronavirus, a anunţat miercuri ministrul Educaţiei, Gavin Williamson, ci vor primi note în urma evaluării făcute de profesori.

Ministrul englez a anunţat că examenele pentru elevii cu vârste de 14 şi 18 ani – care se aflau la baza procedurii de admitere în licee şi universităţi – vor fi înlocuite cu note acordate de profesori. ”Deşi examenele sunt modalitatea cea mai corectă de a evalua cunoştinţele unui elev, din cauza impactului acestei pandemii, nu este posibil să organizăm aceste examene anul acesta”, a declarat ministrul în parlament.

La începutul acestui an, Gavin Williamson a fost intens criticat pentru sistemul de evaluarea pe bază de algoritmi. A fost nevoit să renunţe la această procedură după ce erorile din sistem au dus la rezultate incorecte pentru unii elevi, afectându-le admiterea la universităţi. În urma protestelor publice, rezultatele stabilite cu ajutorul algoritmilor au fost înlocuite cu note stabilite de profesori în cazurile în care elevii au considerat că au fost nedreptăţiţi.