Și, în acest fel, Purcari devine vinul oficial al Festivalului Internațional George Enescu prin lansarea ediției limitate Negru de Purcari Vintage, creată special pentru această colaborare. Este vorba despre un vin care spune povestea rădăcinilor și emoțiilor. Iar eticheta este inspirată din creațiile marelui compozitor George Enescu.
La drum lung
La eveniment au fost prezenți Cristina Uruc, manager interimar al Festivalului George Enescu și Alexandru Filip, CEO Purcari.
„După o discuție extrem de fructuoasă, ne-am dat seama că împărtășim aceleași valori, că mergem în aceeași direcție și că ne dorim foarte mult ca această colaborare să fie cât mai lungă”, a declarat Cristina Uruc în cadrul conferinței.
„Acest parteneriat cu Purcari, care este o casă viticolă cu 200 de ani de moștenire, îmbină tradiția cu măiestria și combină această eleganță a muzicii cu autenticitatea excelenței”, adaugă apoi managerul interimar al Festivalului George Enescu.
Ediția din acest an va avea loc în perioada 24 august – 21 septembrie 2025, la București. Deschiderea oficială este programată pe 24 august, la Palatul Regal.
Această ediție marchează 70 de ani de la moartea lui George Enescu și evocă memoria altor creatori emblematici ai secolului XX: 150 de ani de la nașterea lui Maurice Ravel, 100 de ani de la cea a lui Pierre Boulez sau 50 de ani de la moartea lui Dmitri Șostakovici.
Tradiție moldovenească
Compania Purcari s-a dezvoltat foarte mult în ultimii ani. A devenit cel mai mare exportator din zonă, iar viile afacerii sunt acum și în România și în Bulgaria. Podgoria inițială are peste 200 de ani.
De asemenea, Purcari este listată și la Bursa de Valori din București și se află într-o expansiune continuă. „Purcari este probabil emblema Republicii Moldova când vine vorba de vinuri”, a declarat Alexandru Filip în cadrul conferinței din 25 iunie.
„Republica Moldova este țara cu cea mai mare pondere a vinurilor pe cap de locuitor din lume. Vinul este o parte din identitatea moldovenească. 85% din vinurile din Republica Moldova sunt exportate internațional, vorbim de aproape 70 de țări.
Și așa cum Festivalul George Enescu își propune să atingă și atinge cel mai larg standard și poate să stea drept între festivaluri în lume, așa și vinurile noastre vrem să credem că sunt acolo la cel mai larg nivel. Și acesta este nivelul pe care îl doim să-l atingem în fiecare zi”, completează CEO-ul companiei.
Purcari arată o performanță operațională sănătoasă, cu creșteri de top-line și profitabilitate ridicată. Investițiile strategice susțin obiectivul de dublare până în 2027.