Pe Ordinea de zi a ședinței Executivului din data de 16 iunie figura un PROIECT DE HOTĂRÂRE pentru aprobarea parcului auto al autovehiculelor Consiliului Superior al Magistraturii, Inspecţiei Judiciare, Institutului Naţional al Magistraturii și Şcolii Naţionale de Grefieri.

Proiectul nu figura pe lista actelor adoptate de Guvern

Totuși, proiectul nu mai figurează însă apoi pe lista de acte normative adoptate de Guvernul României în ședința respectivă. Acest lucru ar putea însemna ori că adoptarea lui a fost amânată, fie pur și simplu a fost omisă includerea lui în informația de presă privind actele normative adoptate de Guvern.

Dezbatere publică la Ministerul Justiției

Proiectul de HG a fost pus în dezbatere publică de Ministerul Justiției în ultima săptămână a lunii februarie. În acel document se propunea eliminarea prevederilor referitoare la consumul normat de carburanţi pentru autovehiculele din parcul auto al celor patru instituții, respectiv Consiliului Superior al Magistraturii (19 autovehicule), Inspecţiei Judiciare (4+2 autovehicule), Institutului Naţional al Magistraturii( 5 autovehicule) și Şcolii Naţionale de Grefieri (3 autovehicule), scrie justnews.ro.

De ce s-a dorit eliminarea consumului normat de carburanți

Argumentul în favoarea eliminării consumului normat de carburanți figura în Nota de Fundamentare a proiectului de HG, care înlocuia Hotărârea Guvernului nr. 457/2007: „având în vedere faptul că prin Legea nr. 258/2015 s-a prevăzut abrogarea punctului II al anexei nr. 3 la Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice şi instituțiile publice, legea amintită stabilind şi faptul că, în tot cuprinsul Ordonanței Guvernului nr. 80/2001, sintagmele „consum lunar de carburanţi” şi „consum de carburanţi” se abrogă, precum şi împrejurarea că cea mai mare parte a reglementării cuprinse în Hotărârea Guvernului nr. 457/2007 face vorbire de consumul lunar de carburant pentru autovehiculele din parcul auto al Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii și Școlii Naționale de Grefieri, devin incidente prevederile art. 61 alin. (1) din Legea nr. 24/2000, conform cărora: “modificarea sau completarea unui act normativ este admisă numai dacă nu se afectează concepția generală ori caracterul unitar al acelui act sau dacă nu privește întreaga ori cea mai mare parte a reglementării în cauză; în caz contrar actul se înlocuiește cu o nouă reglementare, urmând să fie în întregime abrogat.”

În proiectul de HG, pus pe ordinea de zi a ședinței de guvern din 16 iunie, figurează sintagma „… și consumul lunar de carburanţi pentru activitățile desfășurate de…”, care nu se regăsea însă și în proiectul de HG, pus în dezbatere publică de ministerul condus de Stelian Ion.

Limita a fost totuși impusă

Prin urmare, dacă în proiectul inițial, CSM, INM, SNG și IJ puteau să folosească mașinile în mod discreționar, fără o limită privind consumul de carburant, în noul proiect se impun limite decente (400 litri pe lună, respectiv o cantitate suficientă să acopere un drum București-Paris dus-întors: 5000 km).