Amancio Ortega s-a născut pe 28 martie 1936 în Busdongo de Arbas, un orăşel din provincia Leon, Spania, pe vremea când izbucnise războiul civil. Tatăl său era lucrător la căile ferate iar mama sa menajeră. Când a împlinit 13 ani, Ortega s-a mutat împreună cu familia sa în La Coruna, centrul tradiţional al industriei textile iberice.

Acolo, Amancio a început să lucreze ca fiind comis-voiajor pentru un magazin de tricouri numit Gala. Inca de atunci şi-a dat seama ca procesul de distributie consuma foarte multi bani, iar aceste costuri ar putea fi reduse daca magazinele respective si-ar produce singure articolele vestimentare, cat mai aproape de magazine si implicit de client.

La începutul anilor 60 Amancio a inaugurat un magazin adresat unui număr mic de oameni bogaţi din oraşul La Coruna. În urma succesului pe care l-a avut cu sistemul gândit de el, în anul 1963, la vârsta de 27 de ani şi-a deschis propria afacere  „Confecciones Goa”.

Primul magazin Zara a fost deschis în anul 1975, aplasat pe cea mai populată stradă din La Corina. Până î anul 1989 peste 100 de magazine Zara au fost deschise în toată Spania. Produsele ajungeau de pe plansa de desen pe rafturile magazinelor in 2-3 saptamani, de 12 ori mai rapid decat orice alta firma in domeniu. Un produs nu sta pe raft mai mult de patru saptamani, incurajand astfel clientii sa viziteze cat ma ides magazinul.

Cu ajutorul unui sistem de logistică foarte bine pus la punct de Amancio Ortega, toate datele primate din magazine erau centralizate, oferind astfel informatii foarte valoroase conducerii. Astfel aflua in cel mai scurt timp ce produse au success si care trebuie scoase imediat din circuit.

După ce sistemul de logistică a funcţionat perfect, Ortega a început să îşi exindă afacerea şi în afara ţării, astfel în anul 1989 a inaugurat primul magazine în oraşul Porto din Portugalia. În următorii doi ani a intrat pe piaţa din Franţa şi din SUA, urmând Mexic, Grecia, Belgia sau Suedia. Pe parcursul acestor dezvoltări grupul Inditex deţinut de Amancio Ortega şi-a mărit portofoliul cu noi firme de haine şi nu numai.

 

În anul 1991 a apărut “Pull and Bear”, în anul 1996 “Massimo Dutti”, în 1998 “Bershka”, “Stradivarius” în 1999, “Oysho” în 2001 şi ulterior “Zara Home”. Astfel reţeaua de magazine a crescut în fiecare an, ajungând la peste 5000 de magazine în peste 77 de ţări. În anul 2003 grupul Inditex a pătruns în România deschizând întreaga suită de magazine în mai multe locaţii din Bucureşti şi din ţară.

Grupul spaniol Inditex, cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume, a raportat în martie o creştere de 7% a profitului net anual. Compania a realizat în anul financiar februarie 2017- ianuarie 2018 un profit net de 3,37 miliarde euro.

Câştigul se datorează unei creşteri de două cifre a vânzărilor online, informează Reuters. Grupul spaniol a precizat că vânzările sale online au crescut cu 41% în ritm anual şi au reprezentat 10% din vânzările totale în 2017.

Grupul Inditex deţine opt branduri precum Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti şi Pull&Bear şi a realizat în anul financiar februarie 2017- ianuarie 2018 un profit net de 3,37 miliarde euro şi venituri de 25,34 miliarde euro, în linie cu estimările analiştilor intervievaţi de Reuters.

În aceste condiţii, Inditex a propus un dividend de 0,75 euro pe acţiune, în creştere cu 10,3% comparativ cu anul precedent.

Grupul Inditex deţine peste 7.500 magazine în 94 de ţări. În România, la finele anului trecut, reţeaua Inditex era formată din 57 de magazine, cu brandurile Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home şi Massimo Dutti.

Te-ar putea interesa și: