În acelaşi timp, în perioada aprilie 2015 – martie 2016, operatorul de plăţi online a procesat tranzacţii în cuantum de peste 1,2 miliarde de lei, cu 44% mai mult comparativ cu aceeaşi perioadă a anului fiscal anterior.

Potrivit sursei citate, topul categoriilor de produse pe care clienţii aleg să le cumpere online este condus de produsele IT&C, cu peste 40% dintre comenzile online, iar valoarea coşului de cumpărături pe acest segment este de 700 lei, de trei ori mai mare decât media generală. Pe locul al doilea se situează cumpărăturile de Fashion & Beauty, urmate de Home & Deco, de produsele pentru copii şi de cărţi.

În ansamblu, valoarea medie a coşului de cumpărături online al românilor a crescut cu aproximativ o treime, ajungând la peste 260 lei, reiese din datele PayU România. În acelaşi timp, cea mai mare tranzacţie în online a fost înregistrată în eTail şi a depăşit valoarea de 140.000 de lei.

Analiza de piaţă a procesatorului de plăţi online arată că, în prezent, 10% dintre români achită cu cardul (fie plăţi standard, fie plăţi în rate) şi numai 1% aleg alte metode de plată online (wire, iTransfer etc.). Cea mai mare parte a cumpărătorilor (89%) aleg să plătească cash, la livrare.

De asemenea, plata de pe dispozitivele mobile (tabletă, smartphone) se află încă într-un stadiu incipient şi doar 3 din 10 români care plătesc cu cardul aleg să achite comanda de pe un astfel de terminal.

PayU, furnizor global de servicii de plată pentru companii, este lider pe pieţele din Europa Centrală şi de Est şi procesează tranzacţii pentru comercianţi, precum: Allegro, AmRest, Avon, Blue Air, Makro, Orange, PKP Intercity, Play, Showroom.pl, TUi, Virgin Mobile.

La nivel global, PayU Group operează în 16 ţări pe patru continente pentru sute de mii de comercianţi, fiind deţinut de Naspers, o companie multinaţională originară din Africa de Sud, cu operaţiuni în media şi servicii online.

SURSA: Agerpres