Pe o piata cu un consum ridicat de bauturi alcoolice tari, dar si invadata de nenumarate contrafaceri, era normal ca in preferintele romanilor sa se impuna cateva branduri, din punctul de vedere al raportului calitate/pret. Vodca Stalinskaya si ginul Wembley, doua produse ale companiei Prodal 94, au reusit aceasta performanta in timp record.
Lansata in 1996, Stalinskaya este o vodca unica pe piata romaneasca, cel putin din doua motive: calitatea ei, apropiata de cea a marcilor din import, o plaseaza in segmentul premium local, in timp ce pretul o inscrie in segmentul mediu al vodcilor comercializate in Romania, segment in care, de doi ani, este lider incontestabil.
Numele brandului nu a fost ales intamplator. In limba rusa, „stal” inseamna otel, motiv pentru care, asa cum spune si sloganul, produsul este destinat „celor puternici”. De ce? Pentru ca „puterea” este leit-motivul acestei vodci, incepand cu taria alcoolului triplu rafinat, obtinut din materii prime de calitate si prin tehnologii avansate, pana la consecventa de a se mentine la nivelul premium. Nu in ultimul rand, sloganul face referire la puterea consumatorilor, la capacitatea acestora de a discerne si de a aprecia o vodca pura, dar si la puterea de a cere mereu mai mult de la ei insisi si de la bautura lor preferata.
Initial, sortimentul a cuprins doar vodca standard, nearomata, in trei variante de gramaj, pentru ca, doi ani mai tarziu, sa fie lansate pe piata Stalinskaya Peach si Stalinskaya Lemon.
Deoarece pe piata existau o multime de branduri care semanau intre ele, firma Prodal 94 a decis ca produsul trebuie sa capete o personalitate distincta, pentru a fi usor de recunoscut. Din acest motiv, in 1998, compania Claessens International din Londra a creat un nou design pentru vodca Stalinskaya, design menit sa imbunatateasca radical imaginea brandului. Pe tot parcursul anului 1999 s-a lucrat la noua prezentare, iar in 2000 si 2001, marca a fost relansata pe piata prin intermediul unor ample campanii publicitare si de sustinere derulate in mass-media si la locul vanzarii, prin concursuri adresate direct consumatorului final, prin panotaj amplasat pe stadioane, la meciurile de fotbal televizate, sau prin prezenta la diverse evenimente. Investitia in acest gen de campanii s-a ridicat, de-a lungul timpului, la 15 milioane USD, Prodal 94 situandu-se astfel pe primul loc in ceea ce priveste cheltuielile de publicitate raportate la categoria de produse pe care o fabrica.
Asa cum era normal, toate aceste eforturi s-au reflectat in trendul ascendent al vanzarilor, ajungandu-se in 2002 la o cota de 25%, ca volum, din totalul pietei de vodca si la 50% din segmentul premium local (conform ACNielsen Romania). La fel de important, ca performanta, este gradul de notorietate al acestui brand care, asa cum reiese dintr-un studiu al companiei GfK Romania, a atins nivelul de 99%, in numai sase ani de la aparitia sa pe piata.
In acest moment, Stalinskaya este singura marca romaneasca de bauturi alcoolice inregistrata in 66 de tari, pe piete extrem de pretentioase, cum ar fi SUA, Canada, Germania, Franta sau Japonia. In partea a doua a acestui an, vodca va fi exportata, in premiera, atat in tarile vecine, precum si in SUA si Canada.
In urma cu un an, Prodal 94 a lansat pe piata bauturilor alcoolice un nou produs: ginul Wembley. Sloganul acestei marci este: „Wembley Dry Gin. Daca iti pasa ce bei.” Brandul se adreseaza consumatorilor exigenti, pentru care calitatea si rafinamentul unei bauturi sunt esentiale si care aleg fara ezitare o bautura care intruneste atributele de calitate specifice marcilor internationale, la un pret comparabil cu cel al marcilor locale. Reteta acestui gin, devenit lider de piata intr-un timp record si foarte apreciat de tinerii intre 18 si 35 de ani, contine distilat de ienupar importat din Anglia si alcool triplu rafinat de cea mai buna calitate. Designul ambalajului, conceput de Blackburns, agentie specializata de design din Londra, confera produsului o personalitate distincta si o atractivitate deosebita.
Pentru cei puternici, carora le pasa ce beau

6 iunie 2002, 12:00
Ultima modificare în 6 iunie 2002, 15:00
Pe o piata cu un consum ridicat de bauturi alcoolice tari, dar si invadata de nenumarate contrafaceri, era normal ca in preferintele romanilor sa se impuna cateva branduri, din punctul de vedere al raportului calitate/pret. Vodca Stalinskaya si ginul Wembley, doua produse ale companiei Prodal 94, au reusit aceasta performanta in timp record. Lansata in 1996, Stalinskaya este o vodca unica pe piata romaneasca, cel putin din doua motive: calitatea ei, apropiata de cea a marcilor din import, o pl
Etichete: arhiva
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook