“Membrii PCIFN au finanţat în primele şase luni ale anului 2016 credite de consum în valoare de 98 milioane lei, acordând un număr total de 180.048 contracte. Din punct de vedere al valorii finanţate, 89% dintre creditele acordate reprezintă credite cu valoare de până la 1.000 lei, iar 11% între 1.001 şi 2.000 lei. PCIFN reprezintă aproximativ 5% din totalul pieţei creditului IFN din România în ceea ce priveşte volumul nou finanţat şi aproximativ 50% în ceea ce priveşte numărul de contracte acordate”, potrivit unui comunicat de presă

Patronatul Creditului IFN reprezintă instituţiile financiare nebancare din registrul general, al căror principal produs este creditul de consum la distanţă pe termen scurt.

Membrii patronatului propun construirea planului de acţiuni pe ideea asumării şi promovării Codului de bună practică. Pentru implementarea unui mecanism de autoreglementare în aplicarea Codului de bună practică, PCIFN a iniţiat constituirea Colegiului Consultativ, o structură cu caracter nepermanent, fără personalitate juridică, care emite recomandări şi opinii neobligatorii cu privire la obiectivele şi direcţiile generale ale conduitei membrilor PCIFN în politica de creditare şi în relaţia cu consumatorul debitor.