210-51744-oskar3.jpgRBS România, pentru că a lansat programul de educaţie financiară MoneySense, destinat publicului larg. Derulat de grupul RBS de peste 15 ani, este unul dintre cele mai importante programe de acest tip din Marea Britanie şi Irlanda. MoneySense oferă oricărei persoane interesate asistenţă şi informaţii financiare despre finanţele personale şi despre servicii financiare, pentru a fi în măsură să-şi administreze mai bine banii şi bugetul personal. Acest serviciu este oferit în mod gratuit în cel puţin o locaţie din fiecare oraş în care RBS este prezentă. Banca activează pe piaţa românească din 1995 şi deţine, în prezent, 31 de unităţi în 15 oraşe.

210-51745-oskar2.jpgOTP Bank România, pentru că desfăşoară pe parcursul anului 2010 campania naţională de responsabilitate socială „Dreptul de a citi”. Aceasta este implementată de Nicola Porter Novelli, agenţia de relaţii publice parte a Thegroup, şi are ca principal obiectiv dotarea şcolilor defavorizate din mediul rural cu cărţi noi şi mobilier adecvat. Agenţia a conceput programul în două direcţii strategice: pe de-o parte, acţiunile directe de donare, împreună cu partenerii selectaţi, dar şi call-to-action către publicul simpatizant cauzei promovate de programul de responsabilitate socială. Astfel, în toate sucursalele băncii şi în librăriile Humanitas din ţară, s-au amenajat puncte de colectare a cărţilor.

210-51746-oskar1.jpgOraşul Sibiu, pentru că fost ales pentru înfiinţarea primului centru de resurse al Institutului European pentru Itinerarii Culturale din Sud-Estul Europei. Inaugurarea a fost programată pentru data de 19 mai 2010, în prezenţa mai multor oficialităţi primite de primarul Klaus Iohannis. Programul are ca scop sensibilizarea europenilor asupra identităţii lor culturale, prin intermediul unui turism cultural de calitate, care explorează patrimoniul diverselor comunităţi. Institutul European de Itinerarii Culturale, cu sediul la Luxemburg, acordă asistenţă tehnică în realizarea itinerariilor.