62-5940-oskar5.jpgZollner Elektronik, concern german, pentru că a investit zece milioane de euro într-o fabrică de componente şi echipamente electronice situată în Satu Mare, unde va produce componente şi echipamente electronice pentru firme precum Philips, Hella, Automotive Lichting, Fujitsu Siemens sau Mielle. Compania are la Satu Mare 250 de angajaţi. Zollner a mai investit la Satu Mare, prin divizia românească ZES Zollner Electronic SRL, alte două milioane de euro pentru construcţia primei fabrici, care a fost transferată.

62-5941-oskar4.jpgCristian Mungiu, pentru că filmul său, „4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile“, a fost distins cu Marele Premiu al FIPRESCI (Federaţia Internaţională a Criticilor de Film) în categoria Cel mai bun film al anului 2007. Filmul lui Mungiu a mai primit Palme d’Or şi premiul FIPRESCI în cadrul Festivalului de la Cannes din acest an. Premiul îi va fi înmânat regizorului pe 20 septembrie. Printre foştii laureaţi ai Marelui Premiu se numără Pedro Almodóvar, Kim Ki-Duk şi Jean-Luc Godard.

62-5942-oskar3.jpgFarmec Cluj-Napoca, pentru că a inaugurat cea mai modernă secţie de cosmetice din România, în urma unei investiţii de trei milioane de euro. Secţia va produce creme şi emulsii, şampoane şi fond de ten. Compania va investi şi în dezvoltarea şi modernizarea platformei industriale din satul Dezmir, de lângă Cluj-Napoca, care produce spray-uri. În 2006, Farmec a avut o cifră de afaceri de 20 de milioane de euro şi un profit de două milioane de euro.

62-5943-oskar2.jpgTakko, retailer german de îmbrăcăminte, pentru că a deschis la Arad primul magazin propriu din România, anunţând un plan de extindere cu 100 de locaţii în următorii trei ani. Investiţia s-a ridicat la 500.000 de euro. Magazinul va comercializa peste 25.000 de articole de îmbrăcăminte. Compania a anunţat că, până la sfârşitul anului, vor mai fi deschise magazine în Cluj, Craiova, Buzău, Galaţi, Timişoara, Deva şi Sibiu.

62-5944-oskar1.jpgAvon Cosmetics România, pentru că a împlinit zece ani de când activează pe piaţa locală. Avon este cel mai popular brand de frumuseţe, fiind utilizat, anul trecut, de opt din zece românce. În ultimii cinci ani, Avon a contribuit cu peste un milion de dolari la lupta împotriva cancerului la sân. Avon a înregistrat, în 2006, o cifră de afaceri de 126 de milioane de dolari şi un profit net de 19 milioane de dolari. Compania are o cotă de piaţă de 20%.