Prezent la Bucureşti, Jean Marie Boursicot, cel care a creat conceptul evenimentului în urmă cu peste trei decenii, a declarat: "Trecerea de publicitatea Tv la cea pe internet este progresivă şo oferă oportunităţi imense – se pot realiza reclame cu mai multă libertate de exprimare, uneori adevărate scurt metraje, lucru care nu poate decât să ducă la creşterea creativităţii".

Cu privire la contextul economic, Boursicot a declarat că momemntele dificile sunt cele care îi stimulează pe creativi.

Creşte vizibilitatea industriei autohtone de advertising

La ediţia din acest an a evenimentului, Boursicot a selectat 13 reclame româneşti, care vor fi difuzate în 40 de ţări şi în cca. 160 de oraşe. Mai mult, spotul Gelozia (iQads) va deschide selecţia din acest an.
Noaptea devoratorilor de publicitate se diferenţiază de alte evenimente din industrie prin natura selecţionării spoturilor. Aceasta nu este făcută de profesionişti, este subiectivă şi realizată de un singur om: Jean Marie Boursicot.

În fiecare an, creatorul conceptului primeşte cca. 25.000 de spoturi de la agenţii, dintre care păstrează 400 în programul evenimentului. Rezultatul celor 32 de ani de "jurizări" constă într-o Cinematecă de Publicitate de aproximativ 400 de metri pătraţi, care păstrează filme puse în rafturi, dintre care multe sunt pe peliculă.

În prezent, Boursicot urmăreşte digitalizarea Cinematecii, care ar dura în jur de 5 ani, ar presupune efortul unui grup de minim 8 persoane şi costuri de până la 2 mil. euro. În urma trecerii filmelor la format digital, fanii vor putea urmări spoturile din competiţie pe internet gratuit, însă difuzarea la o calitate mai bună se va face contra-cost (pentru televiziuni, de pildă).

Preţul la care a fost asigurată cinemateca se ridică la 10 mil. euro. În ceea ce priveşte drepturile de autor, acestea sunt cedate de agenţii în momentul donării.

Te-ar putea interesa și: