folosi aceleasi culori.Identitatea vizuala a Mosului este unica si inconfundabila. Pozitionat ca excesiv de filantropic, mosul afiseaza ochi sinceri, un zambet larg si o burta care nu ne lasa sa ne indoim prea mult de pofta lui de viata. Daruieste neconditionat, iar prin buget isi surclaseaza categoric concurentii: iepurasul de Pasti si Mos Niculae.Omul zboara cu o sanie trasa niste reni ce alearga in gol, ca sa nu mai vorbim de faptul ca ofera milioane de cadouri intr-o noapte, dintr-un singur sac, care niciodata nu se goleste. Ma opresc putin asupra ambalajului. Mosul a lansat practic caciula rosie cu ciucurel alb si este singurul barbat care se imbraca in rosu din cap pana in picioare fara sa fie luat in ras. Sa nu uitam ca Mosul apare iarna cand fundalul este alb. Este de-a dreptul sfidator. Teoretic atat de vizibil, practic nevazut de nimeni.Sa mergem mai departe si sa analizam strategia de comunicare. Spune totul printr-un simplu Ho! Ho! Cum de nu se opresc renii cand il aud? Atentie! Acesta se presupune a fi un ras. Practic, omul a lansat un ras autentic la care se reduce intreaga lui comunicare. Ho! Ho! inseamna sunt Mosul, am venit, intru pe horn, am cadouri, sunt bine dispus, v-am pupat, ma intorc la anul. Ho! Ho! e tot ce are nevoie sa zica. In schimb, citeste scrisori in toate limbile si dialectele pamantului, asa ca nu va grabiti sa il faceti analfabet.N-a rostit niciodata cuvinte care sa ii poata fi reprosate. Nu a stingherit niciodata zborurile aeriene si nu a fost implicat in accidente. Nu bea. Nu fumeaza. Nu minte. N-avem de ales. Il iubim.Intreb: ce este mosul? un batranel cumsecade? o fantezie? o imagine? un nume? o unealta de marketing?Ma incumet sa raspund afirmand ca mosul are toate atuurile pe care ar trebui sa le aiba o marca. Ma incumet sa spun ca Mosul chiar este o marca. Perfecta. Cand marca ta va fi la fel de indragita ca Mos Craciun, atunci vei avea o marca perfecta.