De la o vreme, părea că Triunghiul Bermudelor a ieșit din zona interesului publicului.  Acum, un om de știință din Australia susține că a rezolvat, în sfârșit, misterul din jurul Triunghiului Bermudelor.

Karl Kruszelnicki, cercetător la Universitatea din Sydney, a găsit dovezi care sugerează că nu forțele supranaturale sunt de vină pentru dispariția avioanelor și bărcilor din această zonă, scrie GreekReporter.

Zona denumită Triunghiul Bermudelor, cu o formă vag triunghiulară, se găsește la intrarea în Caraibe, între Miami și Puerto Rico. Are o suprafață de 1,2 milioane de km pătrați și a reprezentat sursa a zeci de conspirații cu privire la avioanele și vasele care au dispărut aici fără nicio urmă.

Nave și avioane dispărute, înghițite de valuri uriașe?

Au apărut speculații cum că în această regiune se întâmplă foarte des fenomene paranormale, cum ar fi dispariții ale unui număr mare de vase și aparate de zbor, activități paranormale în care legile fizicii sunt date peste cap, mai toate fiind puse pe seama extratereștrilor.

Au existat și teorii conform cărora navele dispărute au fost doborâte de valuri uriașe, care pot atinge peste 30 de metri. Cu toate acestea, potrivit lui Kruszelnicki, aceste incidente pot fi explicate acum mai degrabă prin cauze naturale, decât prin fenomene inexplicabile.

Teoria lui Kruszelnickci

Kruszelnicki vine cu o teorie care sugerează că disparițiile din Triunghiul Bermudelor nu sunt  ceva neobișnuit, având în vedere volumul mare de trafic din zonă, în special din țările apropiate precum Statele Unite. Kruszelnicki a făcut referire la statistici ale Pazei de Coastă din SUA, care indică faptul că procentul de avioane și bărci dispărute în Triunghiul Bermudelor este similar cu al altor regiuni din lume.

El a abordat și cazul Zborului 19, una dintre cele mai cunoscute dispariții din Triunghiul Bermudelor. Pe 5 decembrie 1945, cinci bombardiere TBM Avenger ale Marinei SUA au decolat din Fort Lauderdale, Florida, pentru o misiune de antrenament de rutină. Toate cele cinci avioane, care transportau în total 14 membri ai echipajului, au dispărut fără urmă.

Un hidroavion trimis într-o misiune de căutare și salvare pentru a găsi Zborul 19 a dispărut și el, cu toți cei 13 membri ai echipajului. Nicio epavă a acestor aeronave nu a fost găsită vreodată.

Contrazice rapoartele de la acea vreme

Kruszelnicki susține că dispariția Zborului 19 s-a datorat cel mai probabil condițiilor meteorologice aspre din Atlantic din acea zi, cu valuri de până la 15 metri. Acest lucru contrazice rapoartele de la acea vreme care sugerau că au existat condiții ideale de zbor pe 5 decembrie 1945.

Kruszelnicki a mai subliniat că din cei cinci piloți de la bord, doar locotenentul Charles Taylor era aviator cu experiență. Cu toate acestea, Taylor avea la activ două incidente în care s-a rătăcit și a prăbușit avionul. În ziua dispariției, Taylor era mahmur, susține el.

Transcrieri ale Zborului 19

Transcrierile Zborului 19 indică faptul că Taylor credea că avionul ar trebui să zboare spre est, în timp ce un pilot mai tânăr ar fi sugerat să se întoarcă spre vest. Cu toate acestea, Taylor a respins această sugestie, conducând aeronava mai departe, peste Atlantic.

Kruszelnicki a remarcat că zona oceanului în care au dispărut avioanele este deosebit de adâncă, ceea ce face ca recuperarea epavelor extrem de dificilă. În ceea ce privește hidroavionul de căutare și salvare, Kruszelnicki sugerează că este posibil ca acesta să fi explodat în aer.