După un an cu absorbție zero fonduri europene, actualul guvern și-a propus ținte greu de atins. Inaugurările se pare că nu vor lipsi în acest an, după ce în 2016 tehnocrații nu au reușit să deschidă circulația nici măcar pe un kilometru de autostradă.
„Nu poţi avea comerţ şi industrie fără o infrastructură adecvată. Vrem să aducem infrastructura la un nivel decent, la nivelul altor state UE“, a declarat Maria Magdalena Grigore, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, în deschiderea evenimentului „Transporturi și Infrastructură 2017“, organizat săptămâna trecută de revista Capital. Obiectivul Ministerului Tran­s­porturilor este de a asigura principiul de M+3 şi evitarea dezangajării automate. Adică, până în 2020, la finele calendarului financiar, gradul de absorbție să ajungă la 72,5%, iar până în 2023 să absorbim integral toată suma.„Guvernul pune un accent deosebit pe infrastructura de transport. Trebuie să recuperăm timpul pierdut. Ministerul are în vedere pentru acest an o absorbţie de 5,4 mld. lei“, a mai spus Magdalena Grigore.

Sibiu-Pitești, gata la finele mandatului

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a dat asigurări, în cadrul evenimentului, că, până la finalul mandatului, obiectivul lui este să avem finalizat tronsonul de autostradă Sibiu-Pitești. „Până la sfârșitul lunii iunie vom scoate la licitație tronsoanele 1 și 5, la care avem gata studiile de fezabilitate“, a spus Cuc. El a menționat că în acest an vor fi inagurați peste 90 de kilometri de autostradă, dar pentru atingerea acestui obiectiv directorii Companiei de Drumuri au primit sarcina de a verifica stadiul lucrărilor din teren, nu din birou, așa cum se făcea până acum.

 

Potrivit ministrului Transporturilor, în 2020 vom avea gata chiar și inelul de centură a Capitalei la nivel de autostradă, care va lega A1 de A2. Proiectul a fost trecut pe finanțare europeană, după ce guvernul Ponta a pierdut mai mulți ani de zile cu concesionarea acestuia. Atât centura Capitalei cât și metroul vor ajunge în administrarea autorității locale, așa cum a cerut primarul general, doar că nu acum. Dacă acest transfer s-ar face în acest an, România ar pierde finanțarea europeană, a explicat oficialul MT. Rămâne de văzut cât la sută din aceste obiective vor fi realizate până la finalul acestui an sau la sfârșitul mandatului guvernului Grindeanu.