Au fost zvonuri, in ultimul timp, cum ca Vitrina Advertising nu ar duce-o prea bine cu banii, asa ca Mihaela Rus, presedinta societatii si actionarul ei majoritar, s-a gandit ca n-ar fi rau sa actioneze la asemenea tentative de denigrare a imaginii, tocmai prin prisma domeniului pe care il cunoaste cel mai bine. Ea a renuntat rapid la vechea masina si si-a tras un ultim model de Audi A8. „Putin PR nu strica niciodata”, comenteaza ea mai in gluma, mai in serios.
Totusi nu aparitia dinamicei Mihaela Rus intr-o noua limuzina este ceea ce a rupt gura targului. Vitrina Advertising a dat o adevarata lovitura la inceputul acestui an, fiind aleasa de Banca Dacia Felix pentru administrarea unei campanii extrem de ambitioase de relansare a numelui bancii pe piata romaneasca. Costul total al campaniei de imagine si publicitate nu este inca pe deplin definitivat, dar intr-o prima faza BDF s-a aratat dispusa sa cheltuiasca peste 250 mii dolari in acest scop.
Sunt bani frumosi, din care Vitrina Advertising isi va lua o anumita parte. Dar mai mult decat banii va conta modul in care Vitrina va reusi sa obtina cel mai mult pentru ei, si anume o schimbare a perceptiei publicului asupra mult controversatei BDF. „Este, cred, pentru prima data cand o agentie romaneasca este supusa unei asemenea provocari. Inca nimeni n-a avut de refacut o imagine pierduta, lucru mult mai greu decat construirea unei imagini”, se arata constienta Mihaela Rus de dificultatea misiunii. „Totusi, adauga ea, avem posibilitatea si echipa care sa indeplineasca cu succes aceasta sarcina”.
Evolutia agentiei din Cluj pana in momentul de fata o indreptateste pe Mihaela Rus la un asemenea optimism. Ea a reusit sa creasca Vitrina de la o mica agentie de provincie la rangul de jucator national pe piata publicitatii, singura de aceasta anvergura cu sediul in afara Bucurestiului. Mai mult, Vitrina a crescut intr-un domeniu in care marile firme de publicitate internationale reprezinta o forta in Romania si, in ciuda dimensiunii la care a ajuns, a reusit sa-si pastreze si chiar sa-si consolideze independenta.
Este adevarat, Vitrina a beneficiat din plin de prezenta unor companii in Transilvania si in special in Cluj, care au avut ambitia de a-si face un nume pe plan national. Una dintre ele a fost chiar Banca Dacia Felix, care in 1994 a devenit nu doar un client al agentiei, ci si unul dintre actionarii sai importanti. Cand in 1996, in jurul BDF a demarat scandalul, Vitrina Felix Media s-a grabit sa scape de o asociere a numelui sau cu cel al bancii, Mihaela Rus cumparand ea insasi actiunile acesteia. Agentia a renuntat, de altfel, la titulatura de Felix Media, devenind, de la sfarsitul anului trecut, Vitrina Advertising. Dar alte nume importante din Cluj, precum ARDAF, Argos sau Farmec, au crescut alaturi de Vitrina si sunt acum clientii sai fideli.
Agentia clujeana tinteste contractele din Bucuresti
Spre deosebire de marile firme internationale care investesc masiv in publicitate, firmele romanesti au trebuit convinse de necesitatea publicitatii, iar agentia din Cluj a reusit, se pare, acest lucru. Cateva licitatii castigate pentru firme internationale (pentru Procter & Gamble spre exemplu Vitrina a condus campania Pringles) vorbesc despre ambitiile agentiei.
Sunt ambitii care vor trebui sa se concretizeze pe piata bucuresteana, locul unde se semneaza marile contracte de publicitate. Vitrina si-a deschis o reprezentanta in Bucuresti inca din 1997, dar volumul de publicitate contractat de aici a fost nesemnificativ. Abia anul trecut Vitrina a decis sa-si largeasca aria de activitate in Capitala, iar Mihaela Rus spera ca rezultatele sa se observe curand.