În urma realizarii Studiului Global Nielsen despre Influența Noilor Tehnologii asupra Cumpărării de Produse Alimentare, care s-a bazat pe chestionarea a mai mult de 28.000 de utilizatori de Internet , din 56 de tari, s-a putut constata ca în cadrul categoriilor de produse cu intenție ridicată de achiziționare prin intermediul unui dispozitiv conectat la Internet sunt incluse cosmetice și produsele de îngrijire a pielii, care au obținut un scor de 25%, cu 3% mai mult  decat in 2010; softurile pentru calculator / jocuri au obținut un scor cu 18% mai mare, ajungând la 29%, biletele la diferite evenimente au crescut cu 10%, ajungând la 30%; produsele de hardware (computerr/jocuri) au ajuns la 25%; accesoriile și mașinile / motocicletele au crescut cu 4 puncte, până la 11%, iar hainele/accesoriile/încălțămintea/bijuteriile au crescut cu 1 punct până la 37%.
Unul din cinci (20%) respondenți intenționa la momentul realizarii interviurilor să achiziționeze cărți electronice și abonamente la diferite ziare și reviste, o nouă categorie adăugată studiului în 2012.  

„În timp ce bunurile nealimentare ambalate, cum ar fi îmbrăcămintea, cărțile și electronicele raportează cea mai mare intenție de cumpărare, influența mediului online pentru aceste produse este, în mod evident, în creștere” a declarat John Burbank, Președinte, departamentul de Inițiative Strategice, Nielsen. “Specialistii în marketing trebuie să determine segmentul de consumatori care se orientează spre sfera digitală când vine vorba de nevoile lor de cumparare, astfel încât să se poată concentra pe cumpărătorii vizați cu strategiile digitale potrivite, astfel încât să poată îmbunătăți experiența online de cumpărare.”

Studiul realizat de Nielsen arată că 61% din respondenții globali au răspuns că au folosit Internetul în ultima lună pentru a se informa în legătură cu achiziționarea de produse alimentare, verificând prețuri sau citind recenzii ale altor consumatori.  45% din consumatori au declarat că au folosit Intenetul pentru a obține informații despre un produs alimentar, 43% pentru a cauta oferte speciale, 33% au citit un flyer/pliant promoțional al unui retailer, 33% au căutat cupoane de reduceri, 26% au petrecut timp pe site-ul unui producator, 18% au oferit feed-back prin intermediul social media și 11% au folosit o listă digitală de cumpărături.

Respondenții din țări din Asia-Pacific au declarat că au folosit Internetul pentru a se informa (70%), a compara prețuri (48%) și a oferi feed-back prin intermediul rețelelor de social media (26%). Respondenții din America Latină au fost cei mai activi „vânători” de oferte speciale (64%) și, de asemenea, au navigat pe site-urile producătorilor (41%), în timp ce 43% din nord-americani au căutat cupoane online, mai mult decât respondenții din oricare altă regiune.

 
Potrivit studiului Nielsen, aproape jumătate (47%) din respondenți au declarat că au petrecut cel puțin 25% din timpul acordat cercetării dedicate cumpărării de produse alimentare pe un dispozitiv conectat la Internet.