Lider pe piaţa japoneză de telefoane mobile în urmă cu zece ani, Panasonic a anunţat că va înceta să mai comercializeze telefoane mobile inteligente în Ţara Soarelui Răsare, preferând să se concentreze pe ţări emergente precum India.
Cel mai mare operator de telefonie mobilă din Japonia, NTT Docomo, a anunţat că va înceta să mai promoveze telefoanele Panasonic, mizând în schimb pe cele ale sud-coreenilor de la Samsung şi pe cele ale Sony. Deşi se ştie că sud-coreenii şi japononezii nu prea se au la inimă, se pare că Samsung a devenit atât de puternic încât se impune şi în Japonia, cel puţin pe segmentul smartphone-urilor. Pe segmentul TV, japonezii preferă în continuare brandurile naţionale.
Divizia de telefoane mobile a Panasonic ar putea pierde peste 11 milioane de dolari la finele anului financiar care se încheie în luna martie, apreciază preşedintele Kazuhiro Tsuga. "Nu este acceptabil pentru companie să aibă asemenea pierderi, aşa că am decis ne concentrăm pe punctele noastre forte", a spus Tsuga.
Panasonic este al doilea mare producător japonez de telefoane mobile care renunţă, după ce NEC a anunţat în luna iulie că va închide divizia de smartphone-uri, chinezii de la Lenovo renunţând să o mai cumpere.