Compania Romprest a trimis Primăriei Sectorului 1, Primăriei Generale, Prefectul Capitalei, premierului, SGG-ului și Ministerului Mediului o „notificare privind încălcarea drepturilor operatorului delegat în cadrul Contractului de delegare a gestiunii prestării serviciilor de salubritate pe raza administrativă a Sectorului 1 București”.

Nu ar fi primit banii de la Primăria Sector 1

Romprest spune că nu a primit de la Primăria Sectorului 1 banii pentru serviciile prestate, iar notificarea este ultimul pas înainte de a opri efectuarea în continuare de servicii în Sectorul 1, plus concedierea a 700 de angajați din cauza dificultăților financiare, plus acționarea în judecată a autorității locale.

Firma de salubritate acuză că „se încearcă justificarea unei acțiuni nelegale și în afara cadrului contractual, de „refuz la plata” prin care Autoritatea contractantă încalcă prevederile contractului de delegare aflat în derulare și care produce efecte, împreună cu actele adiționale încheiate la acesta, în forma în care au fost semnate și ratificate prin Hotărâri ale Consiliului Local”.

„Se încearcă astfel, din nou, o inducere în eroare a forului deliberativ al Autorității contractante, respectiv Consiliul Local al Sectorului 1, în încercarea de a crea o aparență de legalitate prin invocarea, pe de o parte, a unor documente emise de către autorități aflate în control la Autoritatea Publică Locală, pe de altă parte prin citarea unor prevederi legale care nu au făcut și nu fac obiectul Contractului de delegare, și care deci nu sunt aplicabile”, se mai arată în notificare.

Drepturile au fost încălcate în mod repetat

Romprest mai precizează faptul că va acționa pe toate căile legale „împotriva oricăror și tuturor celor care se fa vinovați” în demersul lor de a restabili legalitatea în privința aplicării prevederilor legislației privind salubritatea și respectarea clauzelor din contract.

„În situația în care, în derularea contractului de delegare, Autoritatea contractantă nu va respecta clauzele privind obligația de a achita prestația, respectiv facturile, în termenul contractual de 15 zile de la data emiterii lor, ne rezervăm dreptul de a acționa, pe toate căile legale, împotriva oricăror și tuturor celor care se fa vinovați, atât prin acțiunea lor cât și prin lipsa de acțiune, și care au întreprins cu bună știință toate aceste încălcări ale Contractului de delegare aflat în vigoare, precum și ale legislației speciale. Demersul nostru este menit a restabili legalitatea în ceea ce privește aplicarea prevederilor legislației în materia salubrității și respectarea clauzelor Contractului de delegare a gestiunii, respectiv a drepturilor operatorului delegat, care au fost încălcate în mod repetat de către Autoritatea contractantă”, mai precizează compania.

Sursă foto: INQUAM Photos, Ilona Andrei