Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Actualitate

Locurile din România unde se construiesc cele mai mari nave de crozieră din lume

Autor: | | 1 Comentarii | 1861 Vizualizari

În două șantiere din România se poate construi orice tip navă. Peste 8.000 de angajați contribuie la construcția navelor și a produselor complexe.

Pentru Brăila şi Tulcea, ultimii 10 ani au însemnat revoluţionarea şantierelor navale. Dacă în ultimul deceniu, producţia şantierelor navale din Tulcea şi Brăila s-a axat pe nave specializate si destinate pentru construi mai multe tipuri de navă, de la coci pentru nave de croazieră, la nave complete precum remorchere sau nave de transport care au fost livrate de şantierele navale de pe Dunăre – au intrat recent pe un nou segment de piaţă, cel al navelor de expediţie. 

“Totul a fost posibil graţie transferului de tehnologie, graţie muncitorilor calificaţi şi graţie investiţiilor constante făcute la Vard Tulcea şi la Vard Brăila. Grupul Fincantieri, în ultimii 10 ani, 150 de milioane  de euro a investit în aceste şantiere, dintre care 50 de milioane în ultimii 5 ani. Iar rezultatul se vede cu ochiul liber. Cele două şantiere sunt printre cele mai moderne din Europa şi livrează produse complexe. Ne îndreptăm spre noi orizonturi şi aş fi onorat să văd şantierele noastre din Brăila şi Tulcea implicate într-un proiect major, cum este construirea celor 4 corvete pentru Forţele Navale Român”, ne-a declarat, Mauro Leboffe, preşedintele Consiliului de Administraţie al Vard Braila şi Vard Tulcea.

Ultimii cinci ani au însemnat o activitate din ce în ce mai intensă, reflectată de comenzile pe care Grupul Fincantieri le are la nivel global, mai ales în segmentul navelor de croazieră care, în ultimii ani, a atins niveluri record. “În ultimii 5 ani, Vard Tulcea a construit 31 de coci complet echipate pentru Norvegia, o navă-platformă pentru Brazilia, 4 nave de transport module pentru Kazakhstan, 4 corpuri pentru nave de croazieră construite de Fincantieri în Italia, iar alte 3 astfel de corpuri sunt în construcţie. În aceeaşi perioadă, şantierul Vard Brăila a livrat Norvegiei 20 de coci echipate şi 9 nave complete (din seria celor de transport module) care vor fi folosite în Marea Caspică”, ne-a spus Mauro Leboffe.

Pentru Vard Brăila, planul curent de investiţii pe 2018 se ridică la aproximativ 10 milioane de euro şi include înlocuirea unei macarale. "În ceea ce priveşte Vard Tulcea, zona în care se află platformele pe care sunt construite navele va fi mărită şi optimizată; investiţii vor fi făcute în sectorul logistic (la depozite, zone de locuire, zone destinate subcontractorilor)", a precizat oficialul grupului.

Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.