Pentru Brăila și Tulcea, ultimii 10 ani au însemnat revoluționarea șantierelor navale. Dacă în ultimul deceniu, producţia șantierelor navale din Tulcea și Brăila s-a axat pe nave specializate si destinate pentru construi mai multe tipuri de navă, de la coci pentru nave de croazieră, la nave complete precum remorchere sau nave de transport care au fost livrate de șantierele navale de pe Dunăre – au intrat recent pe un nou segment de piaţă, cel al navelor de expediţie. 

“Totul a fost posibil graţie transferului de tehnologie, graţie muncitorilor calificaţi şi graţie investiţiilor constante făcute la Vard Tulcea şi la Vard Brăila. Grupul Fincantieri, în ultimii 10 ani, 150 de milioane  de euro a investit în aceste şantiere, dintre care 50 de milioane în ultimii 5 ani. Iar rezultatul se vede cu ochiul liber. Cele două şantiere sunt printre cele mai moderne din Europa şi livrează produse complexe. Ne îndreptăm spre noi orizonturi şi aş fi onorat să văd şantierele noastre din Brăila şi Tulcea implicate într-un proiect major, cum este construirea celor 4 corvete pentru Forţele Navale Român”, ne-a declarat, Mauro Leboffe, preşedintele Consiliului de Administraţie al Vard Braila şi Vard Tulcea.

Ultimii cinci ani au însemnat o activitate din ce în ce mai intensă, reflectată de comenzile pe care Grupul Fincantieri le are la nivel global, mai ales în segmentul navelor de croazieră care, în ultimii ani, a atins niveluri record. “În ultimii 5 ani, Vard Tulcea a construit 31 de coci complet echipate pentru Norvegia, o navă-platformă pentru Brazilia, 4 nave de transport module pentru Kazakhstan, 4 corpuri pentru nave de croazieră construite de Fincantieri în Italia, iar alte 3 astfel de corpuri sunt în construcţie. În aceeaşi perioadă, şantierul Vard Brăila a livrat Norvegiei 20 de coci echipate şi 9 nave complete (din seria celor de transport module) care vor fi folosite în Marea Caspică”, ne-a spus Mauro Leboffe.

Pentru Vard Brăila, planul curent de investiţii pe 2018 se ridică la aproximativ 10 milioane de euro şi include înlocuirea unei macarale. „În ceea ce priveşte Vard Tulcea, zona în care se află platformele pe care sunt construite navele va fi mărită şi optimizată; investiţii vor fi făcute în sectorul logistic (la depozite, zone de locuire, zone destinate subcontractorilor)”, a precizat oficialul grupului.