Dificultăți privind eliberarea buletinelor electronice în Brașov

S-a iscat haos la Evidența Populației Brașov după ce sistemul informatic pentru eliberarea noilor buletine electronice a căzut în întreaga țară. Numeroase ghișee se confruntă cu aglomerație, iar programările online sunt deja epuizate în mai multe orașe până la sfârșitul lunii august. Cei care nu au reușit să-și facă o programare sunt nevoiți să aștepte ore întregi.

Autoritățile anunță că vor lua măsuri pentru a ameliora situația începând cu luna august. Cătălin Giuleascu, director general al Direcției pentru Evidența Persoanelor, a declarat că, începând cu 1 august, anumite categorii de persoane vor beneficia de prioritate la programare, iar perioada de programare va fi extinsă.

Prioritate vor avea cei al căror act de identitate expiră în următoarele șase luni sau este deja expirat, persoanele care își schimbă numele prin căsătorie și minorii de 14 ani. De asemenea, toate serviciile publice comunitare trebuie să își reorganizeze programul astfel încât, cel puțin o zi pe săptămână, să fie alocat un interval special pentru preluarea situațiilor deosebite.

„De la 1 august, persoanele care se află în anumite situații vor avea prioritate la programare. Perioada de programare va fi extinsă. Vor avea prioritate, în primul rând, persoanele al căror act de identitate expiră în următoarele 6 luni sau este expirat, persoanele care își schimbă numele prin căsătorie și vor avea prioritate minorii la 14 ani. Toate serviciile publice comunitare trebuie să-și reorganizeze programul, astfel încât, cel puțin o zi pe săptămână, să existe un interval orar în care să fie preluate situațiile deosebite”, a declarat el.

Situație similară și la Sibiu

Din păcate, acesta nu este un caz singular. Și locuitorii din Sibiu au semnalat întârzieri de până la două luni în eliberarea noilor cărți de identitate electronice, problemă adusă în discuție miercuri, în cadrul ședinței Consiliului Local. Primarul municipiului, Astrid Fodor, a declarat că proiectul, deși prezentat ca fiind „fantastic și funcțional”, nu funcționează corespunzător.

Consiliera locală USR, Diana Mureșan, a relatat că a primit sesizări de la doi sibieni care așteaptă două luni pentru a-și primi noile cărți de identitate electronice.

În replică, Astrid Fodor a subliniat că această problemă este una generalizată la nivel național și o consideră gravă din cauza disfuncționalității sistemului. Ea a precizat că situația este intens discutată în cadrul Asociației Municipiilor din România, deoarece toate orașele se confruntă cu dificultăți similare.

De asemenea, a evidențiat suprasolicitarea personalului din administrațiile locale și a sugerat că ministerele responsabile ar trebui să investigheze cauzele acestei probleme, având în vedere că proiectul fusese inițial prezentat ca fiind eficient și bine organizat, însă, în practică, nu funcționează corespunzător.

„Aceasta este o problemă în întreaga țară și este o problemă, din punctul meu de vedere, foarte gravă, pentru că nu funcționează sistemul. (…) Și pe grupul nostru de AMR (Asociația Municipiilor din România) se discută foarte intensiv, că se lovesc toate orașele, (…) personalul nostru este total epuizat (…). Poate cei care au posibilitatea se documentează și la ministerele conduse de cei care ne-au adus în această situație. Deci, un proiect care ne-a fost prezentat ca fantastic și funcțional, nu funcționează”, a declarat primarul Sibiului.

Locuitorii din Sibiu care vor să obțină noile cărți de identitate electronice își depun cererile la Primăria municipiului, însă tipărirea efectivă a documentelor se realizează în București.