La începutul lunii iulie, șoselele pline de farmec al Cataloniei au oferit terenul propice de „joacă” pentru noua linie de SUV-uri a coreenilor de la Hyundai. De la varianta diesel a micului crossover Kona până la compactul Tucson și mai departe către imperialul Santa Fe, familia de vehicule „sport-utility” dezvoltată în întregime pe bătrânul continent, având clientul european ca țintă predilectă, și-a dezvăluit cele mai noi atuuri.

Pentru cel mai mic dintre SUV-urile Hyundai, Kona, inginerii Hyundai au pregătit o dezvoltare a gamei de propulsoare promisă încă din momentul lansării. Astfel, din această vară, modelul de clasă B poate fi achiziționat cu un turbodiesel cu patru cilindri, de 1.6 litri, în două variante de putere –  115 CP și 136 CP. Dacă prima poate fi comandată doar cu tracțiune față și cutie de viteze manuală cu șase trepte, cea de-a doua oferă doritorilor posibilitatea de a opta pentru trațiune integrală și cutie de viteze automată, cu șapte trepte și dublu ambreiaj. Deși comportamentul rutier al versiunii de top este încântător, forța și agilitatea garantând călătorii plăcute, utilitatea tracțiunii integrale este discutabilă având în vedere garda la sol redusă și ampatamentul destul de mare. În privința confortului interior și a echipamentelor, Kona surprinde printr-o listă de dotări disponibilă de obicei în segmentele superioare. Astfel, la bord pot fi descoperite sisteme precum Head-Up Display (HUD), o premieră pentru Hyundai, navigație cu ecran de 8 inci care include camera video pentru marșarier, conectivitate prin Bluetooth, Apple Car Play, Android Auto și chiar suport pentru încărcare wireless prin inducție a telefonului inteligent. Alături de variantele alimentate cu benzină și, mai ales, de cea electrică, noul Kona diesel reprezintă o demonstraței de forță a Hyundai în segmentul SUV-urilor mici.

 

Tucson trece la „mild hybrid”

Cel mai vândut model Hyundai pe piața europeană, cu peste 390.000 de unități comercializate de la lansarea din 2015, SUV-ul compact Tucson a ajuns la maturitate. Pe lângă un design exterior care acum este perfect pliat pe întreaga gamă a producătorului coreean, vehiculul se laudă cu o gamă de motoare care include o premieră absolută pentru marcă. Pentru prima dată un model Hyundai este propulsat de un sistem „mild hybrid” de 48V care reduce semnificativ consumul de carburant și emisiile poluante. În timpul testului realizat de Capital, acesta s-a dovedit vivace și neașteptat de silențios, iar confortul de la bordul mașinii a evoluat mult față de varianta anterioară a SUV-ului. Ca și micul Kona, noul Tucson are în dotare sisteme variate de conectivitate, posesorul având posibilitatea de a opta pentru dotări de confort, precum sistemul de sunet Krell, încărcătorul wireless pentru telefoane mobile, ecranul de 7 inci, compatibil cu Apple CarPlay, Android Auto si Bluetooth sau un sistem de navigație cu hărți 3D cu ecran de 8 inci. Vehiculul are și o mulțime de sisteme de siguranță și asistență grupate în Hyundai SmartSense. Printre acestea se numără cele de evitare a unei eventuale coliziuni frontale (FCA) sau de ajutor pentru menținerea benzii de rulare (LKA), iar ca noutăți absolute pot fi menționate echipamentele care detectează semnele de oboseală ale șoferului (DAW) sau camerele video perimetrale (VSM). Mai mult chiar, noul Tucson are în dotare pilot automat inteligent cu funcție start/stop.

 

Cel mai mare SUV din gama Hyundai, elegantul Santa Fe, a beneficiat și el de o modernizare la nivel de design și tehnologie. Pe lângă o parte frontală cu grilă de tip cascadă menită să sublinieze aparteneța la familia de SUV-uri a producătorului coreean, modelul de clasă D este echipat cu un sistem de tracțiune integrală botezat HTRAC, care include o distribuție electronică variabilă a cuplului în funcție de viteza autovehiculului și de aderența fiecărei roți. Noul motor diesel de 2 litri este disponibil în două variante – 150 CP și 185 CP, iar cel de 2.2 litri CRDi dezvoltă 200 CP. În plus, clienții care preferă motoarele alimentate cu benzină pot opta pentru propulsorul Theta II de 2.4 litri care dezvoltă 185 CP și are un cuplu de 241 Nm. Pe lângă dotările existente și pe Tucson, noul Santa Fe oferă un Head-Up Display de mari dimensiuni, extrem de util dar, mai ales, pachetul Hyundai SmartSense care include în acest caz Rear Occupant Alert și Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist, sistem care, la cuplarea marșarierului, alertează conducătorul auto în legatură cu apropierea unui vehicul din spate și actionează automat frâna. În afara sistemelor menționate, detaliile tehnice ale celui mai mare SUV din gama Hyundai includ o mulțime de echipamente de siguranță, comandă și control care au rolul de a poziționa mașina cât mai sus în lupăta cu concurenții din segment.

(Articol publicat în numărul 30 al revistei Capital, disponibil la centrele de difuzare a presei în săptămâna 30 iulie – 5 august 2018)

Te-ar putea interesa și: