mijlocul lunii trecute, rata dobanzii de referinta stabilite de Banca Centrala pentru luna septembrie este de 19,11% pe an. Cu toate acestea, remunerarea depozitelor populatiei, dar si ale persoanelor juridice in banci continua sa fie sub asteptari. Majorarile operate in aceste zile de o serie intreaga de banci raman cu mult in urma dobanzii de referinta si, ceea ce este mai important, in urma inflatiei. Daca evolutia dobanzii de referinta se apropie de valoarea inregistrata in prima luna a lui 2003, de 19,6%, comparativ cu media dobanzilor bancare pentru depozitele cu scadenta la trei luni, de 17%, in luna septembrie inregistram o dobanda de referinta de 19,1% si o rata estimata a dobanzilor bancare la trei luni de numai 14%.

Salt de dobanzi la Banca Transilvania
Banca Transilvania a majorat
dobanzile practicate la depozitele constituite pe perioade de trei si sase luni, in lei, pentru persoane fizice si juridice. Banca acorda bonificatii de 14% pentru depozitele pe o luna, 15,5% la trei si sase luni, 16% pentru termene de noua si 12 luni. In ceea ce priveste economiile in valuta, recomandabile sunt depozitele in euro pe termen de 6sase luni, respectiv in dolari SUA pe termen de 12 luni, in ambele cazuri clientii beneficiind de o dobanda de 3,50% pe an. Volumul depozitelor la termen constituite la Banca Transilvania a cunoscut in primele opt luni ale anului curent o crestere cu 30% fata de nivelul inregistrat la sfarsitul anului 2002.

Benzinariile isi cresc vanzarile pe baza de card
Numarul mediu al clientilor care au cumparat carburanti si alte produse sau servicii achitand cu cardul Visa in benzinariile si magazinele OMV in luna iunie a inregistrat o crestere de 71% fata de luna ianuarie a acestui an. „Media zilnica este de 40 de clienti”, a declarat Horia Florescu, director marketing OMV Romania. Cresterea numarului de tranzactii in cel de-al doilea trimestru este de 43% fata de tranzactiile efectuate in primele trei luni ale anului 2003. Numarul total de tranzactii din prima jumatate a acestui an a reprezentat 85% din acelasi indicator al anului precedent. Aceste date arata ca, la ora actuala, consumatorii romani renunta intr-o mare masura la platile efectuate in numerar, metoda traditionala de plata, preferand din ce in ce mai frecvent solutia comoda oferita de banii de plastic.