Anholt Ipsos Nation Brands Index constată că Germania se află și în 2021 în fruntea clasamentului celor 60 de economii Nation Branding, pentru al cincilea an consecutiv. Indicele măsoară puterea și calitatea acestor mărci analizând șase factori: exporturi, guvernanță, cultură, turism, oameni și imigrație și investiții, arată weforum.org. 

Germania, urmată de Canada, Japonia și Italia

Este a șaptea oară când Germania se află în fruntea clasamentului.

„Respondenții la nivel mondial sunt deosebit de pozitivi în ceea ce privește achiziționarea de produse germane, atractivitatea investiției în afacerile germane, capacitatea de angajare a nemților, strădania guvernului german de a lupta împotriva sărăciei și excelența nemților în sport”, precizează Ipsos.

Celelalte 10 locuri sunt ocupate de Canada, Japonia, Italia, Regatul Unit, Franța, Elveția, Statele Unite, Suedia și Australia.

Canada s-a clasat pe primul loc în ceea ce privește indicele pentru guvernanță, oameni și indici de imigrare și investiții, ajutând-o să treacă pe locul doi pentru prima dată.

Contribuțiile Regatului Unit la știință și tehnologie au contribuit la creșterea brandului

Contribuțiile Regatului Unit la știință și tehnologie au contribuit la creșterea brandului. Clasată pe locul al doilea anul trecut, Marea Britanie a coborât pe locul cinci în 2021. Canada și Japonia completează acum primele trei locuri. Reputația Statelor Unite a început să revină în toate cele cinci categorii.

Japonia și Italia s-au bucurat de „îmbunătățiri remarcabile” în clasamentul Nation Brands Index, explică Ipsos. Turismul, cultura și oamenii au câștigat mai multe puncte pentru a le propulsa în clasament.

Numărul de economii măsurate pentru Nation Brands Index a crescut la 60 în 2021

Norvegia, Scoția, Singapore, India, Kenya și Nigeria se numără printre celelalte 60 de economii incluse de Anholt Ipsos Nation Brands Index.

Brandingul de naţiune (nation branding) a fost inventat în 1996 de economistul și consilierul politic Simon Anholt.

Ipsos spune că numărul de economii măsurate pentru Nation Brands Index a crescut la 60 în 2021, de la 50 în anii precedenți.

Dimensiunea globală a eșantionului a crescut de la 20.000 de interviuri la 60.000 de interviuri pe an.