Urmarea efortului depus de designeri și ingineri va fi vizibilă la Geneva Motor Show – expoziție care va începe peste numai două zile – unde vom asista la premierele mondiale ale unor modele de super-lux precum Aston Martin Rapide S, Bentley Flying Spur, urmașul actualului Ferrari Enzo, Maserati GranTurismo MC Stradale, McLarenP1 și Rolls-Royce Wraith. Asta ca să nu mai vorbim de vehiculele unor branduri premium precum Alfa Romeo, Audi, BMW, Infiniti, Jaguar sau Mercedes-Benz.
Pentru a înțelege de ce expoziția din acest an de la Geneva este o adevărată oglindă a pieței și – ca urmare a succesului mărcilor de lux care fie au crescut în plină criză fie au înregistrat scăderi mai mici decât piața – o rampă de lansare pentru o mulțime de vehicule din această categorie este suficient să ne uităm la raportul privind vânzările de mașini de anul trecut. Conform JATO Dynamics, europenii au înmatriculat anul trecut nu mai puțin de 1.837 de unități Aston Martin, în scădere de la 2.363 de unități în 2011. Britanicii de la Bentley au raportat 2.237 de unități înmatriculate, în creștere de la 1.774 de unități cu un an în urmă. Ferrari a avut o ușoară scădere de la 2.899 de unități până la 2.785 de unități. Nu mai puțin de 1.100 de europeni au cumpărat în 2012 câte un Maserati, în timp ce alți 444 au înmatricuat câte un Rolls-Royce. La prima vedere aceste cifre pot părea mici pentru întreaga Uniune Europeană însă, dacă avem în vedere prețurile cu care sunt comercializate astfel de modele și marjele de profit aferente, este destul de ușor de înțeles de ce producătorii încearcă să aducă pe piață noi modele cât mai repede posibil. Unde mai pui că în acest segment de piață termenul ”discount” este inexistent.
Mai multe detalii de la fața locului despre aceste vehicule, precum și despre celelalte premiere mondiale și europene de la Geneva Motor Show 2013, puteți citi pe www.capital.ro începând cu 5 martie.