„Conceptul Ford Evos uneşte trei elemente-cheie care reprezintă esenţa strategiei globale One Ford cu privire la produsele companiei: design de excepţie, tehnologii inteligente şi deţinerea poziţiei de lider în ceea ce priveşte consumul de combustibil. Cu design-ul său atractiv şi experienţa inovativă în ceea ce priveşte tehnologia, acest concept reprezintă o demonstraţie clară a captivantei viziuni pe care o avem pentru marca Ford. Deşi nu veţi vedea maşina aceasta pe şosele, următoarea generaţie de produse Ford din întreaga lume va prezenta multe dintre ideile distincte de design şi tehnologiile avansate pe care le deţine această maşină.”, a declarat Derrick Kuzak, vice-preşedintele la nivel de grup al Departamentului de Dezvoltare Globală a Produselor.
Conform americanilor, Evos nu este un simplu exerciţiu de design. Acest concept concretizează tendinţa echipei globale de dezvoltare a produselor Ford de a proiecta şi dezvolta automobile care să reprezinte mai mult decât un simplu interior şi exterior sau o colecţie de funcţii. „La Ford, viitorul tehnologiei auto va fi definit de experienţa pe care o oferă şoferului şi pasagerilor. Pentru noi, tehnologia reprezintă mai mult decât o simplă listă impresionantă de microprocesoare, senzori şi software; se referă la aplicarea respectivei tehnologii în vederea creării unei experienţe care să consolideze calitatea timpului petrecut de şofer la volan”, a declarat Paul Mascarenas, tehnologul-şef şi vice-preşedintele Departamentului de Cercetare şi Inovaţie al companiei Ford.

Concept creat „în jurul șoferului”

Cercetătorii Ford au dezvoltat deja tehnologii orientate spre confortul şoferului, precum scaunul cu monitorizare a bătăilor inimii şi interioare testate împotriva alergiilor. Cu o conexiune excelentă de tip cloud, conceptul Ford Evos monitorizează starea fizică şi volumul de efort prestat de către şofer şi adaptează experienţa de la volan în mod corespunzător. Vehiculul este echipat, de asemenea, cu senzorii avansaţi pentru calitatea aerului şi cu sisteme de filtrare care să ajute persoanele alergice. Conştient de localizare, automobilul poate accesa datele cu privire la calitatea aerului din baza de date de tip cloud şi poate sugera în mod proactiv o rută mai sănătoasă către destinaţie.
În funcție de situație, automobilul poate simplifica aspectul panoului de bord astfel încât să afişeze doar informaţiile necesare cu privire la diverse indicatoare de măsură şi să treacă dispozitivul de tip smartphone al şoferului, conectat la maşină, pe modul “Do Not Disturb” („Nu deranjaţi”), pentru a ajuta şoferul să îşi menţină atenţia concentrată asupra şoselei.
În completarea viziunii pentru conceptul Ford Evos vine un grup motopropulsor hibrid ultramodern cu acumulator litiu-ion cu alimentare de la priză (PHEV), care oferă aceeaşi performanţă şi consum de combustibil de generaţie următoare ca şi Ford C-MAX Energi, programat spre lansare în America de Nord în 2012 şi în Europa în 2013.
Conceptul Ford Evos a fost dezvoltat special pentru a introduce noua direcţie de design Ford. Elementele-cheie de design se vor aplica viitoarelor vehicule Ford.
Noul ADN de design global oferă echipelor Ford de proiectare din întreaga lume un cadru comun de ghidare în crearea de produse noi, permiţându-le să dea viaţă unei familii coerente de vehicule distincte care au în comun acelaşi caracter fundamental de design.
„Am vrut ca acest concept, conceptul Ford Evos, să transmită un mesaj clar cu privire la direcţia spre care se îndreaptă design-ul Ford – construirea de maşini care sunt distractiv de condus, care denotă o puternică atracţie de tip premium, dar, mai ales, care sunt incredibil de atractive din punct de  vedere estetic,” a declarat J. Mays, vice-preşedintele grupului şi directorul de creaţie şi design
Arhitectura hibridă Ford cu „puterea distribuită” permite motorului  electric şi motorului alimentat cu benzină să lucreze împreună sau separat pentru a maximiza eficienţa. Sistemul de propulsie avansat funcţionează în mod tipic în modul complet electric înainte de a trece pe modul hibrid de încărcare-suport, pentru a asigura eficienţa optimă continuă în ceea ce priveşte combustibilul.

Dimensiuni de compactă

Având lungimea unei maşini tipice de clasa C, însă cu lăţimea unei maşini de clasa CD, conceptul Ford Evos are o postură puternică, sportivă. Poziţia avansată a torpedou-ului, parbrizul din faţă puternic rotunjit şi stâlpii A aşezaţi mai în spate au permis proiectanţilor să creeze impresia unei maşini clasice de tip GT, care să lase, însă, o senzaţie foarte contemporană.
Uşile spectaculoase ale conceptului, rabatabile, în stilul aripă, atât în faţă, cât şi în spate, asigură un acces rfacil la habitaclul cu patru locuri. Conceptul măsoară 4,50 m lungime, 1,97 m lăţime şi 1,36 m înălţime, iar ampatamentul este de 2,74 m.