În următoarea şedinţă a Consiliului de Administraţie a Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, pe ordinea de zi, este aprobarea unui parteneriat cu Lufthansa Tehnik Maintenance, companie germană care în Europa de Est nu face altceva decât mentenanţa avioanelor WizzAir, unul dintre concurenţii care ameninţă direct poziţia TAROM pe piaţă.

Mai exact, preşedintele CA, Silvia Popeangă şi membrii Cosmin-Cătălin Peșteșan, Adrian Cighi, Dumitru Cătălin Petrescu, Bogdan Mândrescu, Mihai Tămâian, Dragoș Marian Stanciu, la puntul 24 vor avea de dezbătut propunerea de parteneriat cu Lufthana Technik Maintenance International înregistrată la sediul CNAB sub numărul SG 439/01.02.2016.

Potrivit unor surse autorizate, Lufthansa Tehnik a venit şi la compania TAROM pentru a cere o parte din cele patru ale hangarului tehnic, tocmai pentru a-l utiliza pentru mentenanţa avioanelor WizzAir la Bucureşti şi nu pentru TAROM. „Fostul şef al companiei TAROM, Christian Heinzmann nu a dorit să dea curs unui astfel de parteneriat, pentru că, în ciuda unor venituri potenţiale, ar fi însemnat să susţină tocmai cel mai puternic concurent. Dacă ar fi acceptat, atunci WizzAir ar fi avut un cal troian chiar în inima companiei TAROM, dat fiind tradiţia şi notorietatea profesională a personalului tehnic TAROM”, ne-au precizat sursele citate.

Nici Gabriel Stoe, consilierul personal al directorului general al Aeroporturi Bucureşti, Sorinel Ciobanu, poziţie din care s-a suspendat pentru a deveni iniţial director financiar şi apoi director general al TAROM, nu a putut duce planul la capăt, întrucât personalul tehnic, susţinut de două sindicate foarte puternice, au protestat împotriva efectuării de servicii de mentenanţă în exteriorul entităţii, nu ar permite niciodată acest lucru, care ar afecta puternic stabilitatea companiei TAROM.

Potrivit surselor citate, Lufthansa Tehnik a reuşit să convingă autorităţile să pună la dispoziţie un teren pe aeroportul Otopeni, unde să-şi construiască propriul hangar ultramodern, în primul rând pentru mentenanţa avioanelor WizzAir.
„Situţia este cu atât mai scandaloasă cu cât acel teren avea ca destinaţie conform deciziilor guvernamentale anterioare să devină al doilea hangar Tarom, în vederea extinderii serviciilor de mentenanţă pe care TAROM să le furnizeze terţilor şi a reangajării personalului pierdut de-a lungul anilor”, ne-au mai declarat sursele citate.

Acum, cu noul hangar Lufthansa Tehnik, şansele de redresare economică ale TAROM vor scădea dramatic, atât din punctul de vedere al întăririi concurenţei WizzAir, cât şi din perspectiva ca salariile oferite de compania germană vor fi mai atractive decât cele date la compania de stat.

Conform planului de administrare aprobat de AGA Tarom în 2013 pe perioada conducerii Pascariu/Heinzmann, rezultatul asumat de acţionari (99.91% controlaţi de stat) pentru anul trecut, constând într-o pierdere de 50 milioane lei, a fost depăşit, fiind realizată o pierdere de aproximativ 40 milioane lei. Totodata, 2015 a fost primul an după 2008 în care cashflow al Tarom s-a stabilizat, iar vistieria operazorului naţional aerian a crescut cu aproximativ 20 milioane USD.