Euro NCAP lucreaza la un nou sistem de rating, care va tine cont si va recompensa gradul total de siguranta al unei masini. Gradul maxim de cotare al noului sistem va fi tot de cinci stele, insa va reflecta in acelasi timp siguranta oferita atat ocupantilor adulti sau copii, precum si pietonilor.

Nevoia acestei noi modalitati de cotare este justificata de faptul ca in dorinta de a atrage cati mai multi clienti, majoritatea  constructorilor auto isi propun sa obtina un punctaj cat mai mare pentru siguranta pasagerilor adulti ai masinilor, neglijand in acest mod siguranta ocupantilor copii, dar mai ales siguranta pietonilor.

Noul sistem de rating va tine cont si de potentialul tehnologiilor de asistare a soferului, precum sistemul de control al stabilitatii masinii. De asemenea, in cadrul sistemului de rating ce va fi introdus anul viitor, siguranta ocupantilor adulti va fi cotata si in functie de rezultatele obtinute de masini la impactul din spate, care poate produce vatamari grave la nivelul coloanei cervicale a pasagerilor.

Primele rezultate pentru vehiculele testate in concordanta cu noul sistem de rating vor fi facute publice in luna februarie 2009. De asemenea, spre sfarsitul acestui an, Euro NCAP va publica detalii suplimentare cu privire la testul coliziunii din spate a masinilor.

„Sunt incantat de faptul ca tot mai multi constructori auto obtin cinci stele la testele noastre in privinta sigurantei, insa este imperativ necesar ca Euro NCAP sa ridice constant gradul de dificultate al clasificarii la care aspira producatorii. Noul nostru sistem de rating va face exact acest lucru. Nu am nici cea mai mica indoiala ca producatorii vor raspunde acestei noi provocari, la fel cum au facut in urma cu 11 ani. Crearea noilor tehnologii inseamna imbunatatirea performantelor de siguranta care pot duce la mai putine decese pe sosele. Intentionam sa-i recompensam pe acei constructori care transforma acest aspect in telul lor”, a declarat Michiel van Ratingen, secretarul general al Euro NCAP.

In anul 1997, cand a fost stabilit sistemul de cotare Euro NCAP, atingerea ratingului de cinci stele pentru ocupantii adulti parea aproape imposibila, insa la numai zece ani de la lansarea sistemului, din 34 de modele de masini testate intr-un singur an, 97% au obtinut un rating de patru sau cinci stele. totusi, raman inca unele aspecte in privinta sigurantei, precum siguranta pietonilor, despre care euro NCAP crede ca trebuie sa fie imbunatatite, putandu-se astfel salva mult mai multe vieti.

Comparativ cu rezultatele bune obtinute in privinta sigurantei ocupantilor adulti, niciun producator auto nu a reusit sa obtina pentru vre-o masina a nivelul de patru stele in cazul sigurantei pietonilor. In cadrul testelor efectuate anul trecut, 67% din modelele testate au primit numai doua stele in privinta sigurantei pietonilor.

Sursa: Euro NCAP