Numarul sase mondial in publicitatea stradala (outdoor), grupul elvetian Affichage a preluat in decembrie 2005 firma Churchill View, numarul 3 pe piata romaneasca. La sase luni de la preluare, elvetienii au lansat noul brand: Affichage Romania.

Domeniul in care Affichage Romania activeaza este denumit in limbajul de specialitate publicitatea “out of home”, adica reclama “in afara casei”. Principalii competitori ai elvetienilor nu vor fi, asa cum s-ar putea gandi cineva, companiile cu acelasi obiect de activitate de pe piata, ci… presa scrisa, televiziunea si radioul! Oficialii elvetieni prezenti la Bucuresti la lansarea brandului Affichage au repetat de mai multe ori ca spera sa “taie” cat mai mult din “tortul” de publicitate al televiziunii si presei. Ca sa nu para cu totul de pe alta lume, reprezentantii Affichage au declarat ca isi propun sa ocupe locul doi in topul companiilor de outdoor romanesti, in urmatorii doi ani. Principalii jucatori in piata de panotaj sunt Euromedia/Betacons, cel mai mare operator, care detine aproximativ 50% din piata, si News Outdoor, cu o cota de 20-23%. Fostul Churchill, actualul Affichage, ar fi detinut la inceputul anului cam 17% dintr-o piata estimata in 2005 la un total de 20 de milioane de euro, spun pesimistii, 24 de milioane, spun optimisti.


In Elvetia, 15% din totalul pietei de publicitate este cheltuit pentru promovarea in panotaj. Destul de inchisa in ea insasi, industria de publicitate outdoor vede lansarea pe piata a unei companii noi care foloseste cuvinte cheie ca “transparenta” si “mobilier stradal”.


In outdoor, criteriul cantitativ ce face diferenta dintre agentiile concurente este numarul de panouri sau “fete publicitare” – in termen de specialitate. Affichage a cumparat de la compania romaneasca Romconsulting, ultimul proprietar al Churchill View, aproximativ 1.500 de fete publicitare in format F18 (6×3 metri) in 45 de orase, la un pret tinut secret, caruia nu i se aplica asadar filosofia transparentei. Surse din industrie afirma ca valoarea tranzactiei a fost de aproximativ trei milioane de euro.


Potrivit raportului companiei pe anul 2005, achizitia Churchill View Grup a permis companiei elvetiene sa “stabileasca un cap de pod in Romania”, o tara pe punctul de aderare la Uniunea Europeana, cu piata mare si potential de crestere. Investitia din Romania a fost insotita de extinderea operatiunilor si in Grecia, ambele companii avand vanzari cumulate de trei milioane de euro pe an. Affichage Holding detine acum in Romania un numar de patru companii, toate in proportie de 100%: Churchill View Grup Srl, Churchill Media Srl, Multireclama Srl, Topmedia Grup Srl.

Cu cine concureaza Affichage Romania?



“Dorim sa atragem sume importante din publicitatea cheltuita pe televiziune si presa scrisa.”

Madelaine Linter,

membru in bordul Affichage Romania



Un nou jucator In oras

Affichage Holding este o companie cu sediul in Elvetia, angajata in principal in publicitatea outdoor. Compania furnizeaza servicii de media inclusiv retele de postere si megapostere lipite, luminoase si electronice.


LocatIile de instalare ale acestora includ strazi, statii de tren, aeroporturi, centre de shopping, parcari, adaposturi in statiile de autobuze si tramvai, unitati turistice, mijloace de deplasare pe cablu, campinguri, piscine si stadioane.


In 2005, grupul a avut o cifra de afaceri de 398 milioane de euro, din care 90% realizata in Elvetia. La sfarsitul anului trecut, principalii actionari ai Affichage Holding erau JCDecaux SA, Neuilly-sur-Seine din Franta (30 %), Beatrice si Paul-Henry Binz, Grisobi Holding SA, Bulle din Elvetia (6,01%) si Arnold and S. Bleichroeder Advisers – USA (5,04%).


Printre obiectivele Affichage Romania se numara si “colorarea imaginii urbane autohtone, decorand orasele si transformandu-le in destinatii cosmopolite europene”, promit oficialii Affichage.