Este obligatoriu pentru toți agenții economici, dar și pentru spațiile publice. Plăcuțele cu numere utile trebuie să fie puse la dispoziția tuturor consumatorilor, conform legislației naționale, dar și europene.

„În conformitate cu Legislația Națională și Europeană cu privire la accesul la informare și informație egală pentru toți cetățenii Uniunii Europene, plachetele de informare – Telefonul Consumatorilor pot fi realizate având inscripționat și un limbaj Braille pentru persoanele nevăzătoare”, informează InfoCons.

Potrivit sursei citate, este vorba despre aproape 20 de astfel de numere de telefon.

Primul dintre ele este cel pentru Insolvența Persoanelor Fizice. Pentru corecta informare a consumatorilor și pentru a le oferi acestora posibilitatea de a afla informații referitoare la modul în care pot avea acces la procedurile legale privind insolvența persoanelor fizice, prestatorii de servicii financiar-bancare și nebancare, precum și casele de amanet să aibă obligația de a afișa placheta specială, informativă.

Plăcuțele obligatorii în România pentru agenții economici și pentru spațiile publice

Cel de-al doilea este pentru Soluționarea Alternativă a Litigiilor. A fost dispusă afișarea de către operatorii economici care activează pe teritoriul României, în contact direct cu consumatorul-persoană fizică, a unei plachete speciale, menită să atragă atenția asupra procedurilor de soluționare alternativă a litigiilor – SAL și asupra Platformei SOL a Comisiei Europene, cu același rol, în cazul comerțului online.

Cel de-al treilea este 112 – 113 – Numere de urgență obligatoriu de afișat, urmată de Aplicația 112 – Apel 112. Apel 112 este o aplicaţie pentru telefoanele mobile cu sisteme Android şi iOS, capabilă să genereze informaţia de localizare şi să transmită poziţia geografică a telefonului.

Plăcuțele obligatorii în România pentru agenții economici și pentru spațiile publice

Plăcuțele obligatorii în România pentru agenții economici și pentru spațiile publice

  • Lista cu plăcuțele obligatorii arată în felul următor:
  • Telefonul consumatorului – Protecția Consumatorilor 021 9551

  • Telefonul Consumatorului Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor – 0219551
  • Telefonul consumatorului – Ministerul Finanțelor 0800 800 085
  • Telefonul Consumatorului Ministerul Finanțelor Publice 0800 800 085 Serviciul TelVerde al Mnisterului Finantelor Publice poate fi apelat gratuit, non-stop.

  • Telefonul Consumatorului – A.N.S.V.S.A. – 0800 826 787
  • Telefonul consumatorului Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor – 0800 826 787.

  • Telefonul consumatorului – Autostrăzi și Drumuri – 021 264 3344
  • Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din România – 021 264 3344.

  • Telefonul consumatorului – R.A.R. – 021 9672

  • Pentru programări și informații la Registrul Auto Roman (R.A.R.) puteți apela telefonul consumatorului 021 9672 (număr cu tarif normal în rețeaua Telekom).
  • Telefonul consumatorului – Poliția de Frontieră – 021 9590
  • Politia de Frontiera Politia de Frontiera Romana, institutie aflata in slujba cetateanului.
  • Telefonul consumatorului – A.N.R.E. – 021 9782
  • Telefon cu tarif normal in reteaua Telekom, apelabil din toate retelele Linie telefonica dedicata informarii consumatorilor de energie: Luni – vineri: 9:00 – 17:00
  • Linia Verde Anticorupție – 0800 806 806
  • Afis Telefonul consumatorului pentru Directia Generala Anticoruptie LINIA VERDE ANTICORUPŢIE 0800.806.806.
  • InfoCons Junior – 021 9615

InfoCons Junior Infocons este alaturi de toti copiii si parintii punand la dispozitie numarul InfoCons Junior – 021 9615, numar cu tarif normal in reteaua Telekom.

Campanie Nationala “o9atitudine! – InfoUtile

Campanie de educare si informare a consumatorilor cu privire la accesul acestora la numerele utile, inclusiv numarul protectiei consumatorilor.