Înmatriculările au surprins atât proprietarul licenţei Aro, cât şi reprezentantul fanilor mărcii.
"Singura explicaţie este că achiziţia a fost făcută în trecut, dar cel sau cei care au înregistrat maşinile le-au ţinut nerulate până acum. Nu putem şti cine sunt aceste persoane, ar putea fi din rândul celor pasionaţi ai mărcii. În ce ne priveşte, ultimile maşini şi piese le-am vândut în 2007", a declarat Sergiu Filip, directorul general al firmei care deţine terenul şi licenţa Aro – Landmark Management, controlată de omul de afaceri Nicolae Raţiu.
La rândul său, George Vilău, preşedintele Aro Club România, a spus că maşinile pot proveni dintr-un stoc depozit al unei instituţii de stat sau chiar construite de Cross Lander, cu kituri de asamblare (CKD).
"Nu ştiu cine ar vrea să stea atâţia ani fără maşina nouă neînmatriculată. De aceea, presupun că ele pot fi maşini uitate prin depozitele unor instituţii de stat, precum Televiziunea Română, cărora le-au fost livrate în trecut flote consistente de maşini Aro. De asemenea, pot fi maşini asamblate cu ajutorul kiturilor CKD, livrate în Brazilia de către Cross Lander, care a achiziţionat pentru scurt timp constructorul de la Câmpulung", a spus Vilău.
Cele mai recente înmatriculări Aro au avut loc în 2007, când cu fost înscrise 13 maşini.
În septembrie 2003, statul a vândut 68,7% din acţiunile Aro firmei americane Cross Lander.
Landmark Management a devenit în 2007, după falimentul Aro, proprietarul şi administratorul platformei de la Câmpulung şi a licenţelor de marcă şi fabricaţie a primului autovehicul 4×4 produs în România.
În 50 de ani de activitate în domeniul auto, Aro a produs aproximativ 380.000 automobile, care au fost exportate în proporţie de doua treimi în peste 110 ţări.
SURSA: Mediafax