Prima legătură dintre maşini şi gadgeturi a fost cu siguranţă implementarea unui radio în autovehiculele vremurilor. De la banalul radio până la alegerea automată a muzicii în funcţie de starea de spirit a şoferului, dezvoltatorii au avut de parcurs mulţi kilometri.

Piaţa gadgeturilor auto a continuat să crească de la an la an, concomitent cu dezvoltarea detaliilor tehnice ale autovehiculelor. La început, muzica ascultată la radio-ul maşinii personale a reprezentat unul dintre cele mai importante detalii extra, atunci când se achiziţiona o maşină. Odată cu evoluţia tehnologiilor, autovehiculele au putut fi închise automat folosind o telecomandă, însă aşteptarea acestui gadget, care astăzi reprezintă o normalitate, a durat câteva zeci de ani.

Investiţii în siguranţă şi confort
Cu toate acestea, începând cu anii 2000, producătorii auto au investit considerabil în siguranţă şi tehnologie. Astfel, au apărut primele maşini cu sistem electric de geamuri şi posibilitatea de a regla oglinda retrovizoare direct din maşină, folosind un singur buton. Sistemul GPS a reuşit să revoluţioneze şi el piaţa auto, fiind unul dintre cele mai căutate acesorii auto în urmă cu aproximativ 10 ani, însă cererea a scăzut o dată cu apariţia smartphone-urilor şi tabletelor, iar epoca aparatului independent de direcţionare va apune în totalitate.

Industria auto a suferit o adevărată digitalizare auto la apariţia pilotului automat, care îi oferă şoferului dreptul a alege viteza cu care maşina se va deplasa, reducând, printre altele, şi consumul de combustibil. Începând cu anul 2009, marii producători au adus pe piaţă primele autovehicule care, odată ajunse la semafor, vor înceta activitatea motorului, urmând ca, la simpla apăsare a pedalei de acceleraţie, maşina să plece de pe loc, fără a mai fi nevoie de o pornire a motorului. În ultimii cinci ani, chiar şi sistemul de frânare este operat automat de autovehicul, producătorii germani dezvoltând un sistem care va evita accidentele anticipând posibile obstacole.

Maşina fără şofer
În 2014, Google a testat un nou autovehicul autonom, cu motor electric şi fără volan. Pe plafonul maşinii care permite transportarea a doi pasageri, se găseşte sistemul radar. Acesta scanează împrejurimile de mai multe ori pe secundă. Maşine reprezintă un adevărat ajutor pentru persoanele cu nevoi speciale, însă testele pot dura şi câţiva ani, riscurile legate de siguranţa unei astfel de maşini fiind destul de mari.

Bani mai mulţi pentru producători
Chiar dacă digitalizarea auto a evoluat, acest lucru nu înseamnă că toţi şoferii se pot bucura de cele mai noi gadgeturi atunci când pornesc la drum. Producătorii auto taxează cu sute sau chiar cu mii de euro fiecare upgrade în parte, preţul unei maşini „full options“ ajungând chiar să se dubleze.
Pe lângă producătorii auto, aplicaţiile de telefon reuşesc să fie în topul descărcărilor, noile modele de maşini anunţând chiar şi pe propriul smartphone starea autovehicului.

Digitalizarea auto va aduce cu siguranţă mult mai mulţi bani producătorilor auto, iar piaţa se va afla întotdeauna într-o continuă dezvoltare a sistemelor digitale. Astfel, nu doar cei care „construiesc maşini“ vor avea de câştigat, dar şi marile companii care dezvoltă gadgeturi, sporind astfel şi locurile de muncă în cadrul unei companii auto.