Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că România nu are până acum o infrastructură modernă din cauza foștilor miniștri. Grindeanu spune că predecesorii săi „au stat foarte bine la dat din gură, dar nu au fost în stare nici măcar să închidă un proiect sau să semneze un contract”.

Foștii miniștri de la Transporturi, de vină pentru lipsa de infrastructură

„Puteți să-i întrebați pe predecesorii mei, inclusiv pe cei din ultimii ani (…) Trebuie să existe infrastructură de transport în România, și care să fie la nivel european. Dar ca să ai aceste proiecte, trebuie să ai pașii parcurși. Din păcate, n-au fost. Au stat foarte bine la dat din gură mulți din predecesori, dar nu au fost în stare nici măcar să închidă un proiect sau să semneze un contract”, a spus Grindeanu într-un interviu pentru stirileprotv.ro.

De la preluarea mandatului de ministru la Transporturi a semnat contracte pentru mai multe tronsoane de autostradă, iar acum există termene clare pentru finalizarea lor, a mai precizat Grindeanu.

„Anul acesta (…) s-a lucrat foarte mult pe ceea ce înseamnă acordarea contractelor noi. Pot să vă dau un exemplu. Vorbim de 30 de ani de Sibiu-Pitești. De 30 de ani. Până anul acesta n-au fost semnate contracte pe loturile 2, 3 și 4, adică loturile care traversează munții.

Nu poți să faci autostrăzi fără avea contracte la bază. Poți să fii oricât de nervos. De 30 de ani suntem nervoși pe ceea ce înseamnă infrastructură, pe bună dreptate”, a spus ministrul.

Ce tronsoane vor fi finalizate în 2023

Sorin Grindeanu spune că, în 2022, s-au semnat contracte pentru autostrăzi în valoare de 20 de miliarde de lei, cât în ultimii cinci ani la un loc. În acest fel, spune el, din 2023 vor începe să fie date în folosință noi tronsoane de autostradă, circa 100 de kilometri pe an.

„Noi, în 2022, am ajuns să semnăm cât în cinci ani, urmând ca, în perioada următoare, să fie puse în practică. De aceea vă spuneam că s-au creat toate premisele pentru a avea cel puțin 100 de kilometri pe an de drum expres și autostradă”, a mai spus ministrul.

În ceea ce privește tronsoanele ce vor fi finalizate anul viitor, oficialul s-a referit la loturile de pe Autostrada Transilvania, varianta A0 Sud de autostradă, nu centura. Grindeanu a precizat că pe A0 Sud este termen de finalizare la toate cele trei loturi. Nu în ultimul rând, el a spus că trebuie finalizat tronsonul 3 de la Pitești la Craiova, drumul expres de la Galați la Brăila și un tronson de pe A0 –Nord.